بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «یکی از مسئولان اتحادیه کله پزان تهران بازداشت شد»،«توئیت جدید مطهری درباره آیت‌الله منتظری»،«پیشنهادات نماینده ویژه پوتین»،«ثبت لوگوی هما بر ایرباس‌های جدید حقیقت دارد؟»،«نظر ظریف درباره پاسخ ایران به نقض برجام»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 21 December 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پای سرباز بخاطر نجات یک سگ قطع شد

سرباز مریوانی بخاطر نجات یک سگ، پای خود را از دست داد. محمد باختر سرباز مریوانی اهل روستای هانە شیخان، دیروز در پادگان عجب‌شیر متوجه گرفتار شدن یک سگ در گوشه پادگان شد. این سرباز برای نجات جان سگ وارد عمل شد اما در  هنگام خارج کردن سگ از محلِ گرفتار شده، یک مین منفجر شد. سرباز جوان به علت انفجار مین پایش را از دست داده و به علت شدت جراحات در بخش سی‌.سی‌.یو بیمارستان بستری شد. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

عیدانه 5 میلیون تومانی وزیر راه به کارکنان فرودگاه‌ه!

به دستور و تائید وزیر راه و شهرسازی به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) به هریک از کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور مبلغ ۵۰ میلیون ریال عیدانه پرداخت شد این در حالی است که سهم کارکنان راه‌آهن ۱۵۰ هزار تومان بود. طبق نامه معاونت توسعه مدیریت و منابع (محمدرضا امامی) آمده است: در اجرای دستورالعمل ماده 41 ضوابط اجرایی بودجه سال 95 ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و مصوبه هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها اجازه داده می‌شود به هر یک از کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد، قانون کار، قرارداد مشخص و معین و کارگری مبلغ 50 میلیون ریال به صورت علی‌الحساب «به مناسبت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص)» پرداخت شود. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

رفتار محمود صادقی خلاف شأن نمایندگی تشخیص داده شد

نایب‌رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ۱۴ مورد اتهام خلاف شأن نمایندگی در پرونده نماینده تهران خبر داد. عزیز اکبریان در گفت‌وگویی در مورد برگزاری جلسه فوق‌العاده در مورد رسیدگی به پرونده محمود صادقی نماینده تهران در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه فوق‌العاده هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان صبح امروز با حضور همه اعضاء هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. وی با اشاره به گزارش دادستان تهران به رئیس مجلس درباره این پرونده، افزود: 16 مورد اتهام در این پرونده که از سوی دادستان اعلام شده بود، به مجلس ارسال و مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات صادقی در این مورد و همچنین اعلام جرم که در هفته گذشته نیز ارائه شده بود، از سوی دادستان شنیده شد. نایب‌ رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به اینکه این رای با نظر اکثریت آرا به تصویب رسید، افزود: از 16 مورد اتهام در مورد نماینده تهران، 14 مورد خلاف شأن نمایندگی تشخیص داده شد و 2 مورد جزء مواردی بود که وظیفه نمایندگی تشخیص داده شد. اکبریان با بیان اینکه بعد از جمع بندی پرونده توسط هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار شد پرونده جهت رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال شود، گفت: در جلسه امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همه اعضا حضور داشتند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

آملی لاریجانی نفیا یا اثباتا قضاوتی راجع به لغو سخنرانی مطهری نداشت

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آیت الله آملی لاریجانی نفیا یا اثباتا هیچگونه قضاوتی راجع به حادثه لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد نداشته است. در واقع ایشان نقل قولی را از طرف آقای محسنی اژه‌ای مطرح کردند که دادستان مشهد گفته ۱۰بار با استاندار تماس گرفتم که شورای تامین تشکیل شود و بعد که موفق نشدم،‌ پیک مکتوب فرستادم. اما بعد از این که جلسه شورای تامین را برگزار نکردند به ناچار دستور لغو سخنرانی را دادم. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

نظر ظریف درباره پاسخ ایران به نقض برجام

محمد جواد ظریف گفت: اقدامات لازم توسط سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه شروع شده است و در مراحل بعدی هم تابع نظرات هیات عالی نظارت خواهیم بود. نشست‌ روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مدیران ارشد وزارت خارجه را «بسیار خوب» بود. در این جلسه هم درباره برجام و هم برنامه‌هایی که دولت برای مقابله با بدعهدی‌هایی که از طرف آمریکا شده است صحبت کردیم. برای تضمین اجرای درست برجام و برنامه‌هایی که ما در وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی براساس دستور رییس جمهور دنبال می‌کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

یکی از مسئولان اتحادیه کله پزان تهران بازداشت شد

دادستان پردیس از بازداشت یکی از مسئولان اتحادیه کله پزان خبر داد و گفت: این فرد 10 تن کله پاچه تاریخ مصرف گذشته را در سوله‌ای در شرق تهران مخفی کرده بود و قصد توزیع آن را در بازار داشت که با رصدهای قضایی شناسایی و بازداشت شد. دادستان پردیس خاطرنشان کرد: با حضور دادستان در محل اختفای این کله پاچه‌های تاریخ مصرف گذشته، نسبت به معدوم کردن آن‌ها اقدام شد. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

ثمره نفوذ ناطق در اصولگرایان؟

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا درباره اختلاف اصولگرایان در حمایت از حسن روحانی اظهار کرد: اگر در جناح اصولگرایان به تصمیمی درباره انتخابات دست یافته شود، همه باید به آن احترام بگذارند و به سمت دیگران نروند. وی درباره حمایت حجت الاسلام ناطق نوری از حسن روحانی به عنوان یک اصولگرا گفت: آقای ناطق اعلام کرده است که تصمیم دارد از آقای روحانی حمایت کند، ایشان چهره آی شناخته شده در فضای سیاسی کشور و همچنین اصولگرایان هستند و نظرشان بر این است که از آقای روحانی حمایت کند. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نظر ناطق نوری در میان طرفدارانش در جناح اصولگرا چقدر اثرگذار است و تا چه اندازه می تواند نظر آنها به سمت رئیس جمهوری جلب کند، ادامه داد: آقای ناطق در میان تعداد زیادی از اصولگرایان نفوذ دارد و نظرش می تواند آنها را به حمایت از آقای روحانی ترغیب کند. قطعا نظر آقای ناطق با توجه به وجهه ای که دارند در نتیجه انتخابات اثرگذار خواهد بود. سبحانی نیا در ادامه درباره حضور انتخاباتی محمدرضا باهنر، عزت الله ضرغامی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از جناح اصولگرا اظهار کرد: بحث های کلی وجود دارد و نام این افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است ولی اینکه در نهایت چه خواهد شد ، هنوز مشخص نیست. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

«کم درآمدها» بیشترین کمک به بازسازی عتبات را داشته‌اند

مدیر هماهنگی و جذب مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مردم کم‌درآمد، بیشترین کمک را به بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند، گفت: مردم کم درآمد در استان خراسان جنوبی بیشترین کمک را تاکنون انجام داده‌اند و این بخشش قابل تقدیر است. وی با برآورد خدمات و نذورات مردمی در سال 94 افزود: میزان مشارکتهای صورت گرفته برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته حدود 60 تا 70 میلیارد تومان بوده است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

درخواست پلیس از مردم: از واژه قفل شدن استفاده نکنید

رئیس پلیس راهور تهران از مردم خواست هنگام ترافیک های پایتخت از واژه قفل شدن ترافیک استفاده نکنند. مهماندار در واكنش به مباحث مطرح شده پیرامون قفل شدن شهر تهران در پی ترافیك گفت: نمی توان به تمام ترافیك ایجاد شده در تهران عنوان قفل شدن را داد و درخواست ما این است كه مردم از واژه قفل شدن پایتخت استفاده نكنند.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

توئیت جدید مطهری درباره آیت‌الله منتظری

علی مطهری در حساب توئیترش نوشت: پافشاری آیت الله منتظری بر حفظ جایگاه مرجعیت و افتاء و این که برای حفظ نظام از هر وسیله ای نمی توان استفاده کرد آن سرنوشت را برای او رقم زد.

 

انتقاد از رئیس قوه قضائیه روی آنتن زنده سیما توسط کارشناس مذهبی

حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی کارشناس برنامه"سمت خدا" که از شبکه ۳ پخش شد به انتقاد از قوه قضاییه و آیت الله آملی لاریجانی پرداخت و گفت: من خدمت رئیس محترم قوه قضاییه ارادت دارم اما انتظار این است وقتی ایشان سخنرانی می کند بگوید فلان مشکل قضایی حل شده، نه اینکه به برجام و مسائل سیاسی بپردازد. در آن زمینه ها دولت و نیروهای مسلح بیدارند و به وظیفه شان عمل می کنند.

 

حقوق مدیران دولتی محرمانه ماند

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت، عبارت مهمِ «عموم مردم» در مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق مجلس درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران حذف گردیده است. مهر این خبر را منتشر کرده است.

 

پیشنهادات نماینده ویژه پوتین

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سفر اخیر «لاورنتی اف» فرستاده ویژه پوتین به تهران و اینکه آیا حامل پیامی بوده است؟ اظهار داشت: ما یک کار مشترک مفصلی با برخی از کشورهای منطقه در خصوص موضوع مبارزه با تروریسم داریم و یک کار میدانی، دیپلماتیک و نیازمند رایزنی، مشاوره و عبور از برخی معضلات به شکل دائم هستیم که سفر ایشان به ایران در همین چارچوب بود.

 

حضور «محمدرضا گلزار» در تلویزیون منتفی شد

با توجه به حاشیه‌های پیش آمده در برخی از سایت‌ها محمدحسین رضوی؛ تهیه‌کننده برنامه «ناردونه» (ویژه برنامه شب یلدای شبکه پنج) جوابیه‌‌ای را منتشر کرده که در بخشی از آن می خوانیم:« برخی افراد با اهداف مشخص و انتشار اخبار دروغ تلاش کردند حضور محمدرضا گلزار را در تلویزیون منتفی کنند و مبلغ حیرت آور و دروغ را به عنوان بهای حضور این ستاره مطرح کردند که در نهایت با این نابرادری‌ها مانع اتفاقی مثبت در شب یلدای تلویزیون شدند.»

 

نامه توکلی به لاریجانی درباره دریافتی‌های نامتعارف

احمد توکلی نماینده پیشین مجلس درباره دریافتی‌های نامتعارف به رییس مجلس شورای اسلامی نامه نوشت.

 

واکنش مشاور روحانی به انتقادات در رابطه با منشور شهروندی

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، گفت: رعایت حقوق شهروندی یک ضرورت ملی است و منافع ملی ما در گرو رعایت حقوق شهروندی و تحقق این قانون است.حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی روز گذشته پس از برگزاری مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی که توسط رییس‌جمهوری انجام گرفت، در (ایسنا) حضور یافت و در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: این روز، روز خیلی خوبی برای همه کسانی بود که با نگاهی انسانی و اخلاقی به فضای جامعه ما توجه می‌کنند. جمع حاضر در مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی، جمعی دردمند از حقوقدانان، سیستم‌های قضایی، وکلا و از احزاب و جریان‌های سیاسی بودند که به نوعی با مسائل حقوق شهروندی ارتباط داشتند.

 

ثبت لوگوی هما بر ایرباس‌های جدید حقیقت دارد؟

طی هفته‌های گذشته در برخی از شبکه‌های اجتماعی تصاویری از هواپیماهای شرکت ایرباس منتشر شد که ادعا می‌شود با لوگوی ایران‌ایر و ثبت کد رجیستری رسمی آماده ورود به آسمان ایران هستند؛ موضوعی که هرچند در نگاه اول رد کردن آن دشوار است اما توضیحات مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) نشان می‌دهد که هنوز توافق به این مرحله نرسیده است. با نزدیک شدن به زمان اجرای اصلی این قرارداد باعث شده برخی گمانه‌زنی‌ها از ثبت رسمی بعضی از هواپیماهای جدید ایرباس به نام ایران‌ایر حکایت کند و حتی تصاویری از طراحی لوگوی این شرکت روی بدنه بعضی از این ایرباس‌ها منتشر شود، موضوعی که فرهاد پرورش  مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما  در گفت‌وگو با  ایسنا آن را رد کرد.

 

حداد گفت چه بدی دیدی که رفتی سمت لاریجانی؟

روزنامه «شرق» آورده است: محمدرضا باهنر درباره رقابت لاریجانی و حدادعادل بر سر ریاست مجلس هشتم، می‌گوید: آنجا آقای حداد از من گلایه کرد و گفت تو چه بدی از من دیدی که به سمت آقای لاریجانی رفتی؟ من به دو دلیل به سمت آقای لاریجانی رفتم؛ یکی این بود که احساس کردم ریاست آقای حداد شنا کردن برخلاف جهت رودخانه است.

 

ترامپ با کسب چند رای الکترال رئیس جمهور آمریکا شد؟

کالج الکترال آمریکا یا مجمع گزینندگان دوشنبه شب با برگزاری رای گیری ، رسما دونالد ترامپ را به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا برگزید.در این روز با وجود تلاش های برخی چهره های دموکرات برای متقاعد ساختن کالج های الکترال برای تغییر رای خود، نشانی از تغییر رای آرای الکترال به نفع کلینتون مشاهده نشد.رادیوی ملی آمریکا نوشت با آرای به دست آمده از مجمع گزینندگان، دونالد جی. ترامپ رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.این انتخاب چهل روز بعد از انتخابات عمومی در آمریکا صورت می گیرد که در آن ترامپ با کسب 306 رای الکترال، با وجود اینکه مجموعا حدود سه میلیون رای از کلینتون عقب بود، پیروز انتخابات شد.روز دوشنبه اعضای مجمع گزینندگان یا کالج الکترال در پایتخت ایالت های خودشان جمع شدند و رسما برای رئیس جمهوری رای دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار