استاندار کرمانشاه:
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: باید ترانزیت کالا و مشتقات نفتی از بازارچه مرزی پرویزخان انجام و این بازارچه از آشفتگی فعلی خارج شود.
کد خبر: ۳۴۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 20 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، اسدالله رازانی امروز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحثی که طرف عراقی در خصوص بازارچه مرزی پرویزخان مطرح می کند این است که مرزبانی تا ساعت ۱۵ فعالیت دارد و بعد از ساعت ۱۵ بازارچه را تعطیل می کند و این مشکل باید رفع شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: فعالیت مرزبانی در بازارچه مرزی پرویزخان باید تا ساعت ۱۸ به طول انجامد نه اینکه ساعت ۱۵ تعطیل شود  و باید سیستم روشنایی بازارچه نیز تامین شود.

رازانی افزود: گمرک ایران از مزایای بازارچه مرزی پرویزخان بهره مند است و باید روشنایی این بازارچه را تامین کند و باید شرایطی در پرویزخان ایجاد شود تا از بازارچه‌های دیگر بهتر باشد تا مزیت نسبی ایجاد شود نه اینکه سخت تر باشد.

وی در خصوص بحث تردد خودروهای سواری از بازارچه مرزی پرویزخان گفت: گمرک باید اقدامات لازم را برای این مهم انجام دهد تا ظرف حداکثر یک ماه دیگر امکان تردد خودروهای سواری از بازارچه پرویزخان به نتیجه برسد.

رازانی در ادامه اظهار کرد: با تقاضای استانداری، تغییری در مدیریت گمرک انجام و آقای حیدری به عنوان کاندیدایی تسهیل گر برای مدیریت این مجموعه انتخاب شد و پیش از این پرویزخان تحت مدیریت سازمان همیاری شهرداری به عنوان نهاد زیرمجموعه استانداری بود اما استانداری این مهم را به گمرک محول کرد و اگر ماموریت اصلی گمرک که خواسته های استان در خصوص بازارچه پرویزخان است محقق نشود مدیریت بازارچه بازگردانده و از آن تصمیم عدول می کنیم.

وی بیان کرد: طرف عراقی می گوید مشکل ترانزیت سوخت از پرویزخان وجود دارد اما شما می گویید ندارد آقای کاشفی هم می گوید مشکل دارد و باید این مشکل دقیقا روشن شود تا محل دعوا مشخص شود و آقای کاشفی در این خصوص با طرف عراقی تماس بگیرد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: ساعات کار در بازارچه پرویزخان از شش و نیم یا هفت صبح تا ۵ و نیم بعداز ظهر باشد و امکان ورود خودروی سواری از پرویزخان با پلاک موقت پیگیری و ظرف یک ماه انجام شود.

رازانی گفت: ترانزیت کالا از مرز پرویزخان حتما باید انجام شود  و این ماموریت آقای حیدری مدیر گمرکات است همچنین روشنایی بازارچه حتما در دستور کار قرار گیرد، بحث آزمایشگاه مشتقات نفتی نیز حتما در استان پیگیری شود و تماس با طرف عراقی برای مشخص شدن مشکل صادرات محصولات نفتی انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساختهای بازارچه پرویزخان گفت: نبود نمازخانه و سرویس بهداشتی از مشکلات این بازارچه است و کلیپ پخش شده نیز بیقوله ای کامل را از این بازارچه نشان می دهد و اشکالات بسیار بد و عیب های آن کمرشکن است.

رازانی با تاکید بر لزوم راه اندازی پارکینگ در بازارچه مرزی پرویزخان گفت: رفع مشکل سرویس بهداشتی و محوطه سازی و دیگر مشکلات این بازارچه به سرعت برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴ تا ۵ هزار نفر در پرویزخان گفت: بازارچه مرزی پرویزخان آبروی کشور است و درست نیست که طرف عراقی تردد کند و بازارچه دستشویی نداشته باشد.

رازانی با تاکید بر لزوم حضور شخص آقای حیدری مدیر گمرکات استان در پرویزخان افزود: پرویزخان مهمترین بازارچه کشور و پایانه صادراتی کشور است و ما در مورد مشکلات این بازارچه از آقای حیدری سئوال می کنیم ایشان در پاسخ می گوید نمیدانم و آقای حیدری باید خیلی خیلی موضوع بازارچه پرویزخان را جدی تر بگیرد تا از این آشفتگی خارج شویم و کمک مالی هم خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار