همزمان با سفر سه روزه رئیس جمهور عراق به ایران انجام شد؛
فواد معصوم رئیس جمهور عراق گفت: در موضوع بیابان زدایی در جنوب عراق، ایران و عربستان لازم است تلاش و همکاری گسترده ای برای جلوگیری از پیشروی بیابانها داشته باشیم و ما مایلیم برای از میان برداشتن پسماندهای موجود در اروند رود گفتگو و همکاری کنیم. بگفته وی، در این مذاکرات درباره خطوط نفت و گاز از خاک ایران به عراق، احداث بزرگراهها و راه آهن برای تسهیل امور اقتصادی صحبت شد و انشالله بزودی شاهد ارتباط راه آهن میان دو کشور خواهیم بود
کد خبر: ۳۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 13 May 2015
موضوع ریزگردها یکی از محورهای اصلی گفتگوی ساعتی قبل میان رییس جمهور ایران و عراق بوده است. دکتر حسن روحانی پس از استقبال و مذاکرات با رییس جمهور عراق در مجموعه سعدآباد در کنفرانس خبری از اراده جمهوری اسلامی برای کمک به برقراری امنیت در عراق خبر داد.

به گزارش تابناک خوزستان، رییس جمهور در این کنفرانس خبری که معاونین دو رییس جمهور حضور داشتند گفت: در این مذاکرات موضوع ریزگردها نیز مورد بحث و بررسی و گفتگو قرار گرفت چرا که این موضوع با همکاری و اتحاد و حمایت همه کشورهای منطقه قابل حل خواهد بود.

در این دیدار فواد معصوم رییس جمهور عراق نیز در سخنانی ضمن قدردانی از استقبال همتای ایرانی اش بر خطر داعش برای کل منطقه و جهان تاکید کرد. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات گسترده ای در زمینه کشاورزی، صنعت، درمانی، راهها و...دارد و امیدواریم بتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم.

وی گفت:  در موضوع بیابان زدایی در جنوب عراق، ایران و عربستان لازم است تلاش و همکاری گسترده ای برای جلوگیری از پیشروی بیابانها داشته باشیم و ما مایلیم برای از میان برداشتن پسماندهای موجود در اروند رود گفتگو و همکاری کنیم.

رییس جمهور عراق افزود: در این مذاکرات درباره خطوط نفت و گاز از خاک ایران به عراق، احداث بزرگراهها و راه آهن برای تسهیل امور اقتصادی صحبت شد و انشالله بزودی شاهد ارتباط راه آهن میان دو کشور خواهیم بود.

رییس جمهور عراق دیروز وارد تهران شد و در این سفر سه روزه مذاکراتی را با مقامات کشورمان خواهد داشت. در این سفر وزرای گردشگری، راه، محیط زیست و...عراق وی را همراهی می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار