مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، خراسان رضوی رتبه دوم تولید خودرو و قطعات را در اختیار دارد.
کد خبر: ۳۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 13 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمود احمدی در دیدار با اعضای انجمن قطعه‌سازان خراسان اظهار داشت: حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید از صاحبان صنایع رونق تولید و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد.

وی افزود: صنعت از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی خود، رونق تولید، توسعه صادرات، ایجاد کسب و کار و رفع معضل بیکاری را فراهم می‌آورد.

احمدی افزود: اگر صاحبان صنایع مورد حمایت جدی قرار گرفته و مشکلاتشان رفع شود، بدون شک فعالیت‌های آنان منجر به پویایی صنعت و رشد اقتصاد کشور می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان در صنعت قطعه‌سازی خودرو از جمله صنایع اشتغال‌زا در استان هستند و باید بتوانند با افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی همچون گذشته در سکوی نخست کشور قرار گیرند.

احمدی خاطرنشان کرد: صنعت قطعه‌سازی به عنوان بازوی اصلی صنعت خودرو و یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در کشور شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: در خراسان رضوی با توجه به توانمندی‌های موجود در زمینه قطعه‌سازی و ساخت خودرو، می‌توان امید داشت که با استفاده از حداکثر توان موجود و ظرفیت‌سازی در این بخش و توانمند‌سازی واحدهای مشاوره، برخی از موانع تولید رفع و رونق اقتصادی در استان حاصل شود.

وی نقدینگی در بانک‌ها و عدم وجود سرمایه در گردش را از جمله مشکلات واحدهای صنعتی استان برشمرد و تصریح کرد: در صورت تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، بسیاری از مشکلاتی که عامل رکود این بخش شده است، برطرف می‌شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: خراسان رضوی دومین استان کشور از نظر تولید خودرو و قطعات آن است و تمام قطعات تولیدی استان در داخل کشور مصرف می‌شود اما تورم، کمبود نقدینگی و بدهی معوقه بانک‌ها که هر سال جریمه و بهره آن افزایش می‌یابد سبب از دست رفتن سرمایه در گردش قطعه‌سازان خودرو شده است.

محمدرضا جواهری اظهار داشت: عمده واحدهای قطعه‌ساز بدهی‌های معوقه میلیاردی به بانک‌ها دارند که قادر به تسویه آن نیستند لذا براساس قانون بانکداری نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: تولید خودرو و قطعات وابسته به آن در توسعه خراسان رضوی نقش مهمی دارد به طوری که این صنعت فناورانه‌ترین بخش صنعت استان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار