فرماندار یزد گفت: لازم است نگرش دهیاران و دهیاری‌ها از مباحث عمرانی در روستا به مباحث فرهنگی، اجتماعی سوق پیدا کند.
کد خبر: ۳۴۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری در نشست هماهنگی مشارکت روستائیان شهرستان یزد در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور افزود: نشان دادن توانمندی‌های روستاییان باعث تقویت پایه‌های تولید و مشارکت روستاییان در مباحث جامعه می‌شود و ضرورت دارد حضور روستاهای شهرستان یزد در این نمایشگاه با بررسی‌های همه‌جانبه صورت پذیرد.
وی معرفی میراث فرهنگی و صنایع‌دستی روستاها را یکی از دلایل حضور در نمایشگاه دانست و افزود: خوشبختانه روستاهای شهرستان یزد دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری هستند و لازم است به مردم سراسر کشور معرفی شوند.
فرماندار یزد تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌های این ‌چنین باید با هدف تقویت بنیه اقتصادی روستاها و معرفی خدمات ارائه‌ شده از سوی روستاییان به مردم صورت گیرد چراکه هدف از حضور در نمایشگاه زمینه‌سازی مسیری برای توسعه پایدار روستاها است.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه دولت تدبیر و امید باهدف اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستاها برنامه‌های متعددی را تاکنون اجرا کرده است گفت: یکی از برنامه‌هایی که درراه رسیدن به این هدف تعریف ‌شده، معرفی توانمندی‌های روستائیان و عشایر به عموم ملت ایران است.
وی یکی دیگر از برنامه‌های دولت برای رونق صنعت گردشگری در روستاها و شهرها تاریخی ایران را میزبانی از کنوانسیون راهنمایان تورهای گردشگری بین‌المللی دانست و افزود: با توجه به اینکه یزد به‌عنوان یکی از سه ضلع گردشگری کشور مطرح است، این نشست که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود برای استان یزد بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
نمایشگاه روستاییان و عشایر کشور15 لغایت 18 دی‌ماه با حضور روستائیان سراسر کشور در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار