مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بر لزوم افزایش تعامل صنعتگران با مخترعان کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۳۴۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی‌نژاد اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های مشترک این شرکت با مرکز رشد دانشگاه قم تور فناوری بازدید از ششمین جشنواره اختراعات استان‌های کشور با عنوان کوهرنگ برگزار شد.

وی افزود: در این تور که مدیران، کارشناسان و فعالان واحدهای صنعتی فعال در حوزه‌های مکانیک، صنایع نفت و گاز، پلیمر، مواد غذایی، شیمی، لوازم خانگی و ... استان حضور داشتند، از 200 اختراع ارائه شده توسط مخترعین بازدید و از نزدیک با نوع فعالیت، نحوه تعامل با مخترعان و امکان به‌کارگیری اختراعات در صنعت و تولید و تجاری‌سازی آنها آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با مثبت ارزیابی کردن این گونه تورهای فناورانه برای تولید و صنعت گفت: بر اساس اذعان کارشناسان و فعالان بخش تولید و صنعت، یکی از فاکتورهای مهم کشورهای در خال توسعه و پیشرفته استفاده و به‌کارگیری طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، خلاقیت و اختراعات در تولید و صنعت است.

طیبی نژاد تلاش و سیاست راهبردی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را نزدیکی بدنه صنعت با تشکل‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی با نگاه فناورانه و تجاری کردن دستاوردهای علمی آنها برشمرد و بر ضرورت تعامل بیشتر شرکت شهرک‌های صنعتی قم با سایر مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

وی تأکید کرد: این خواست رهبر انقلاب و دولت است که دانش بومی، اختراعات و تجربیات به دست آمده در کشور به طرح‌های کاربردی و اجرایی تبدیل شوند و ما برای تحقق این مهم تمام تلاش و ظرفیت خود را به‌کار خواهیم گرفت و تعامل ما با مرکز رشد دانشگاه قم نیز بر همین مسیر پایه‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت نمایشگاه اختراعات کوهرنگ اشاره و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مخترعان و اختراعات آن‌ها در زمینه‌های مکانیک، کشاورزی، پزشکی، الکترونیک، پلیمر و دیگر حوزه‌های فناورانه از 6 استان اصفهان، تهران، قم، مرکزی، البرز و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار