مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۱۷ هزار هکتار از اراضی بایر در سال ۹۳ استان فارس شناسایی شده و بیش از ۵ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت دوباره رفته است.
کد خبر: ۳۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶ 13 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:

عبدالعلی کریمی با اشاره به اینکه در سال گذشته 17 هزار هکتار از اراضی بایر استان فارس شناسایی شده است، اظهار داشت: شهرستان‌های زرین‌دشت، مهر و لامرد بیشترین اراضی بایر را داشته‌اند که با اخطار امور اراضی استان فارس به مالکان این اراضی 5 هزار و 600 هکتار از این اراضی به زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه اراضی بایر زمین‌هایی است که بنا بر دلایلی کشت در آنها تداوم پیدا نکرده است و حداقل مدت 5 سال زیر کشت نرفته باشند، گفت: گرایش نسل جوان جامعه روستایی به شغل کاذب، عدم سوددهی زمین‌های کشاورزی، کمبود آب و خشکسالی از جمله عواملی است که سبب بایر شدن اراضی کشاورزی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه وظیفه امور اراضی شناسایی زمین‌های بایر و اخطار برای احیای این اراضی است، خاطرنشان کرد: امور اراضی پس از شناسایی زمین بایر با همکاری مسئولان قضایی استان نسبت به دادن اخطار کتبی اقدام می‌کند و در صورت عدم احیا از سوی کشاورز در موعد مقرر سند مالکیت وی باطل می‌شود.

مدیر امور اراضی فارس افزود: پس از ابطال سند مالکیت زمین در اختیار دولت قرار می‌گیرد و امور اراضی می‌تواند این نمونه زمین‌ها را به افرادی که در قانون آمده واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: ‌واگذاری زمین در اولویت نخست به کسانی است که قافد زمین باشند و این اراضی به صورت اجاره با حفظ مالکیت دولت در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

کریمی تصریح کرد: براساس قانون هرگونه واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت قطعی وجود ندارد و از شرایط اصلی در واگذاری زمین این است که متقاضی فاقد زمین و ساکن محل همان باشد و شغل ثابت دولتی نداشته باشد.

مدیر امور اراضی استان فارس با بیان اینکه برنامه امسال امور اراضی استان فارس اجرای برنامه تشخیصی برای 20 هزار هکتار از اراضی استان فارس است، بیان کرد: این کار توسط کارشناسان امور اراضی در سراسر استان انجام می‌شود.

برچسب ها: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار