مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو گفت: خسارت های احتمالی وزش باد شدید پنجشنبه شب و بامداد امروز به عشایر مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب در دست بررسی است.
کد خبر: ۳۴۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،جواد مرادی روز پنجشنبه افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب چادرها و کپرهای عشایری بر اثر وزش باد با سرعت 59 کیلومتر در ساعت بامداد امروز در شهرستان قصرشیرین به امور عشایری اعلام نشد و مراجعه ای از سوی خود عشایر نیز مبنی بر خسارت نداشته ایم.
وی اظهار کرد: کارشناسان به منطقه اعزام شده اند تا خسارت های احتمالی را برآورد کنند.
وی گفت: هم اکنون کار آبرسانی سیار به عشایر مستقر در منطقه به وسیله 6 دستگاه تانکر آبرسانی انجام می شود و امداد رسانی به عشایر منطقه برای تامین مواد غذایی، سوخت و دیگر امکانات اولیه مورد نیاز آنها صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه نیست.
وی جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین را یک هزار و 590 خانوار با بیش از 9 هزار تن جمعیت شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران نام برد و اظهارداشت: این عشایر در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر هستند. 
این مقام مسوول ادامه داد: عشایر قصرشیرین با در اختیار داشتن 195 هزار راس جمعیت دامی، در مجموع سالیانه سه هزار و 415 تن شیر، 183 تن پشم، دو هزار و 559 تن گوشت قرمز تولید می کنند.
مرادی گفت که تهیه مواد خوراکی، مواد شوینده، آرد و تعمیر و مرمت راه روستایی و ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش از خدماتی است که از سوی این نهاد به عشایر منطقه ارایه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار