مشاور وزیر و معاون سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: تعداد تشکلهای مردمی در سه سال گذشته، نسبت به سال های قبل از آن 120 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۴۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 15 December 2016
به گزارش تابناک یزد،بهمن مشکینی  افزود: تاکنون 12 هزار و 500 مجوز برای تشکلهای مردمی توسط وزارت کشور صادر شده که 6 هزار و 500 مورد از این تعداد مربوط به سه سال گذشته است.
وی با بیان اینکه مجوز ایجاد سازمان های مردم نهاد از سوی وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی صادر می شود اظهار کرد: با مجوزهای ارائه شده از سوی این دستگاه ها شمار آنها به 20 هزار مورد می رسد.
مشکینی عمده فعالیت این تشکل ها را در حوزه زنان ، جوانان ، خانواده ، محیط زیست و آسیب های اجتماعی ، امور خیریه و گردشگری بیان کرد و افزود: توجه به حوزه اجتماعی یکی از ارکان های توسعه و پیشرفت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد، طلاق ،حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی در اولویت اصلی اسیب های اجتماعی است افزود: همچنین علاوه بر نقش دستگاههای اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی بر ورودتشکل های مردمی در این عرصه تاکید شده است.
مشاور وزیر و معاون سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از اموزش چهار هزار تشکل مردمی در زمینه آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: بسیاری از فعالیت ها باید توسط خود مردم صورت گیرد.
مشکینی، نقش خیرین را در مشارکت های اجتماعی مهم خواند گفت: در نشست خیران و توسعه اجتماعی که از امروز به مدت دو روز با حضور خیران و مدیران دستگاههای اجرایی حوزه اجتماعی سراسر کشور در یزد برگزار می شود در زمینه آسیب های اجتماعی بحث و بررسی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار