مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به جلب مشارکت‌های مردمی در آزادی زندانیان مالی غیرعمد گفت: جشن‌های گلریزان به تنهایی جواب‌گوی آزادی زندانیان نیست.
کد خبر: ۳۴۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 15 December 2016

به گزارش تابناک یزد،سید اسدالله جولایی در دیدار دست‌اندرکاران ستاد دیه استات با امام جمعه یزد اظهار داشت: کسی ستاد دیه را تشکیل داد که شدید‌ترین شکنجه‌ها را در دوران ساواک تحمل کرده بود و عقیده‌ای برای عدم ورود افراد به زندان داشت.

وی ادامه داد: شهید لاجوردی می‌دانست که چه کسانی نباید در زندان باشند و برای همین دغدغه تشکیل این ستاد را داشت و بر همین اساس با همت افراد خیر نسبت به تشکیل ستاد اقدام کرد که امروز شاهد برکات آن هستیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه در زندان‌ها مرتب رانندگانی وارد می‌شدند که به واسطه بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی همچنین مشکلات بیمه‌ای و ... به همت شهید لاجوردی و ستاد دیه آزاد شدند.

وی عنوان کرد: تا قبل از تصویب طرح اجباری بیمه اتومبیل‌ها 50 هزار راننده در زندان‌ها داشتیم که الان به روزانه کمتر از یک نفر رسیده‌ایم که همه این اتفاقات از برکت‌های ستاد دیه بود.

جولایی به دلیل فقر فرهنگی عدم رعایت قانون و ... سالانه چندین هزار مصدوم و کشته داریم و میلیاردها ریال خسارت وارد می‌کنیم تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مالی نظیر مهریه هم به دلیل عدم فرهنگ‌سازی است که به زندان می‌آیند.

وی با اشاره به تعیین مهریه‌های سنگین در سطح جامعه و عدم توجه به عواقب بعدی این‌گونه اقدامات بیان داشت: مثلا کارگر فصلی 500 سکه مهریه تعیین می‌کند اما بعد از طلاق و زندان تازه دچار فرزند طلاق و سایر مشکلات و آسیب‌ها می‌شویم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه با همت اعضای هیات‌مدیره ستاد دیه کشور در مرز آزادی یکصد‌هزار نفر از بدو تاسیس ستاد دیه هستیم گفت: کسانی که جای آن‌ها در زندان نبوده به دلیل اینکه علم و آموزش کافی ندارند به زندان آمدند.

وی یکی دیگر از مشکلات را حوادث‌های کارگاهی دانست و اظهار داشت: عمده مشکل ستاد دیه کشور فرهنگ‌سازی است که نیازمند حمایت علما، طلاب و روحانیون برای فرهنگ‌سازی و آموزش قوانین و مقررات هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار