نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد گفت: اصلاح و تربیت مجرمین در مراکز اصلاح و تربیت باید بر اساس اصلاح اخلاقی باشد.
کد خبر: ۳۴۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 14 December 2016

به گزارش تابناک یزد،حضرت آیت‌الله محمدرضا ناصری  در دیدار با مدیرعامل ستاد دیه کشور و دست‌اندر‌کاران اصلاح و تربیت زندان‌ها اظهار داشت: اخلاق و روحیات مثبت شهید لاجوردی باعث اصلاح و تربیت بسیاری از مجرمان در سطح زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیتی شد و امرز باید بر همین اساس اقدام شود تا بر مبنای کار اخلاقی اصلاح شوند.

ناصری با تاکیدبر دستگیری از محکومان و رفع گرفتاری‌های مردم ادامه داد: خداوند برای اقدامات این‌چنینی بر اساس آیات و روایات صریح قرآن وعده اجر و ثواب و پاداش داده که این مسائل بسیار اجر و ثواب دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه خداوند همه بندگان خودش را دوست دارد و به بندگان لطف و عنایت می‌کند اضافه کرد: ما نیز باید با توجه به نگاهی که خداوند به بندگانش دارد به مخلوقات خداوند بنگریم و با همان روش و شیوه به این بنده‌های خدا خدمت کنیم حتی به بنده‌های خطاکار هم نگاه لطف داشته باشیم که هم خداوند راضی است و هم اینکه کار بسیار ارزشمندی انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه خداوند نگاه مهربانانه به بندگانش دارد عنوان کرد: راحتی دادن به بندگان خدا و گشایش مشکلات مردم بسیار ارزنده و مورد توجه خداوند است و ما باید این را رعایت کنیم و جامعه را به این سمت سوق دهیم.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ‌امام خمینی(ره) سفارشات بسیاری برای خانواده‌های زندانیان داشتند و تاکیدشان همواره بر حمایت از این خانواده‌ها بود و امروز باید این مهم مورد توجه مسؤولان امر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی برگرفته از الگوهایی چون حضرت علی(ع) است گفت: از این‌گونه اقدامات در نظام اسلامی ایران آثار حرکت‌های امام علی(ع) است که باید این مسیر را ادامه بدهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار