تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم«شیخ مصلح تقریبی» بیداری اسلامی امروز، را نتیجه خون شهدا دانست و گفت: همان‌طور که خون حضرت سیدالشهدا(ع)، جهل‌زدایی می‌کند، خون شهدای امروز نیز جهل‌زدایی می‌کند.
کد خبر: ۳۴۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 14 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، تولیت آستان قدس رضوی در اولین سالگرد شهدای نیجریه و در مراسم گرامیداشت این شهدا با عنوان «شیخ مصلح تقریبی» که با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطالب افزود: امروز به برکت مجاهدت مجاهدان و خون شهدا، با وجود قدرت نظامی پیچیده دشمنان و کشنده‌ترین سلاح‌های آن‌ها، پیروزی از آن کشورهای لبنان، عراق، سوریه، یمن و نیجریه است.
 
بیداری اسلامی امروز، نتیجه خون شهداست
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه ضمن اشاره به وجود صبر و استقامت خاندان   پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند به رسول اکرم‌(ص) شرح صدر عطا فرمود؛ چراکه پیامبر در ماموریت خویش به سختی‌ها و آزمایشات زیادی مبتلا شدند.
وی افزود: ایستادگی و مقاومت را همچنین باید از محضر الگوی ایستادگی؛ حضرت رضا(ع) بیاموزیم و بدانیم که نوید قرآن این است که آینده از آن مجاهدینی است که در مسیر حق و حاکمیت حق تلاش می‌کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین ضمن بیان ایستادگی، شناخت، بصیرت و مقاومت علامه شیخ زکزاکی و مسمانان نیجریه، جریان حق‌خواهی ایشان و شهید شدن شیخ نمر و... خاطرنشان کرد: آیا با وجود این اتفاقات همه چیز تمام شد؟ خیر. مگر در عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) جریان حق‌خواهی هم تمام شد؟ خیر، بلکه عاشورا درحقیقت تولد عاشوراییان بود نه پایان آن و این نهضت عاشورا قرار است انسان‌هایی را بپروراند که حق‌خواهی کرده و دشمن را مستاصل کنند.
وی ضمن اشاره به مقاومت یمن در برابر عربستان سعودی، سوریه در مقابل داعش و... افزود: امروز کاملا روشن است که دشمنان اسلام دربرابر این مقاومت‌ها مستاصل شده اند.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت جریان جبهه مقاومت اسلامی در سراسر عالم اشاره و بیان کرد: امروز رویش‌های بسیار ارزشمندی را روز به روز در این جریان شاهد هستیم.
ضرورت مسئولیت انسان‌ها درباره ترک شدن معروف‌ها و انجام منکرها، موضوع دیگری بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در این مراسم درباره آن صحبت کرد. وی جامعه و فرد بی‌توجه به ترک شدن معروف‌ها را به جامعه و فرد مرده تشبیه کرد و گفت: امروز زائر امام هشتم(ع) می‌خواهد که در محضر امامی که خود مقتدای بشریت است و بشریت از وجودشان چگونه زیستن و چگونه اندیشیدن و چگونه عمل کردن را درس می‌گیرد، رنگ خدایی بگیرد و با امام هشتم(ع) عهد کند که هرچه ایشان درصدد احقاق حق بودند، آن‌ها نیز حق‌محور و حق‌خواه شده و در زندگی به ترک شدن معروف‌ها و انجام منکرها حساسیت نشان دهند و بی‌توجه نباشند.
آیت‌الله رئیسی به موضوع خدافراموشی در انسان‌ها اشاره و اظهار کرد: اگر انسان خدا را فراموش کرد، انسانیت را هم از یاد می‌برد و در این صورت دست به اقدامات بسیار خطرناک می‌زند.
وی از افراد و نظام‌های مستکبری که در طول تاریخ برای ارضای روحیه خودخواهی و خود بزرگ‌بینی خود به حقوق ملت‌ها دست‌اندازی کرده و می‌کنند؛ به‌عنوان کسانی که خدا را فراموش کرده اند، یاد کرد.
رئیسی ضمن ضرورت توجه به حرکت عاشورایی مسلمانان نیجریه در سال گذشته و بررسی ریشه‌های آن، به مقام خلیفه‌اللهی انسان اشاره کرد و گفت: خلیفه‌الله کسی است که کار خدایی بکند؛ بنابراین در این عالم، انسان به میزانی که به خدا نزدیک شود، خلافت دارد.
گفتنی است تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت امین‌الله، شعرخوانی، مداحی و قرائت دعای توسل از دیگر برنامه‌های اولین سالگرد کشتار وحشیانه مسلمانان نیجریه و تخریب حسینیه بقیه‌الله در شهر زاریای نیجریه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار