مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از ساخت بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز جنوب کشور در شیراز خبرداد و گفت: ساخت این طرح بزرگ آموزشی روز پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 13 December 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: حمیدرضا آذری امروز در نشست خبری با اشاره به جزییات نخستین مجمتمع آموزشی خیرساز جنوب کشور در شیراز اظهار داشت: این مجتمع آموزشی توسط  بنیاد صدر هاشمی‌نژاد  در شهرک گلستان شیراز با ظرفیت دو هزار دانش‌آموز ساخته می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد خیریه صدرهاشمی‌نژاد در هر استان ساخت یک مجتمع آموزشی را بر عهده‌ گرفته است تصریح کرد: آموزش و پرورش فارس نخستین استانی است که توانسته شرایط اجرای این طرح بزرگ را فراهم سازد.

آذری گفت: این مجتمع تنها برای دانش آموزان مستعد بی‌بضاعت متوسطه اول و دوم دختر و پسر بوده 45 هزار متر زیربنا دارد و بیش از پنج هکتار زمین آن است که به خوابگاه، کارگاه کامپیوتر و سایر ملزومات به روز مجهز است.

وی با بیان اینکه این پروژه با این حجم و هزینه نگهداری و تأمین دانش‌آموزان شبانه‌روزی به صورت شخصی کم‌سابقه است بیان کرد: پیش‌بینی انجام شده برای مدت زمان ساخت این مجموعه 36 ماه با اعتباری حدود 70 تا 80 میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یکی از واحدهای این مجتمع در کرمان افتتاح‌شده  تصریح کرد: برای پذیرش دانش‌آموزان پس از اعلام فراخوان دانش‌آموزان بی‌بضاعت و با استعداد، بنا بر استشهاد محلی مبنی بر بی‌بضاعت بودن در این مجتمع پذیرش می‌شوند.

آذری افزود: مجتمع اول در روستای هنزا محل تولد خیر بزرگوار صدر هاشمی‌نژاد بوده است اما در فارس این مجتمع بزرگ اگر با همکاری متولیان در دو سال به اتمام برسد به‌طورقطع مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرد.
 
استان فارس دارای بیش از 25 هزار دانش‌آموز بی بضاعت است که سالانه کمک هزینه تحصیلی آنان توسط کمیته امداد فراهم می‌شود و افتتاح این مجتمع آموزشی خیرساز نقش مهمی در رفع مشکلات این قشر از جامعه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار