رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک:
تابناک مرکزی: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک گفت: یکی از مشکلات اصلی و مهم صنعت در استان فرسوده بودن ساختار صنایع است که این مسئله کیفیت تولید محصولات را با کاهش مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 12 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا جعفری بعد از ظهر امروز در دیدار صنعتگران و تولیدکنندگان استان مرکزی با قائم‌مقام و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه در جای جای اقتصاد افراط و تفریط مشهود است، اظهار کرد: در کشور و استان مرکزی ظرفیت‌های تولیدی خوبی وجود دارد که بخش عمده‌ای از این ظرفیت‌ها تعطیل یا نیمه فعال هستند و این مهم ناشی از ارائه مجوزهای بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش شهرک‌های صنعتی و تعداد آنها رتبه نخست را داریم، افزود: یکی از درخواست‌های ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی حذف قوانین زائد و مزاحم است، زیرا این اقدام زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: هم‌اکنون عمده مشکلی که در بخش خصوصی وجود دارد، حفظ بازار است که مهم‌تر از تزریق نقدینگی و حمایت‌های مالی از صنعتگران خواهد بود و مسئولان دولتی باید در این خصوص تدابیر ارزشمندی را اتخاذ کنند.

جعفری به ساختار فرسوده به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش صنعت اشاره کرده و ادامه داد: متأسفانه ساختار فرسوده صنایع باعث شده که ما نتوانیم محصولات رقابتی را تولید کنیم، در این زمینه احیای ساختارهای فرسوده و نوسازی صنایع باید با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مالیاتی نیز عمده واحدهای تولیدی هم‌اکنون تحت فشار هستند، این در حالی است که در بودجه سال 96 افزایش مالیات نیز پیش‌بینی شده و در این زمینه نیز اتخاذ راهکارهای مناسب بسیار مهم و ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک اضافه کرد: بازنگری در قوانین یکی از مطالبات اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی است، زیرا در بسیاری از موارد قوانین و بوروکراسی‌های دست‌وپاگیر مانع از فعالیت تولید کنندگان شده است.

در ادامه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: خودتحریمی یکی دیگر از مشکلاتی است که امروز تولیدکنندگان داخلی را با چالش مواجه کرده و تولیدکنندگان از خودتحریمی دستگاه‌های دولتی و خصوصی بیشتر از تحریم‌های خارجی آسیب دیده‌اند.

عماد مردانی با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از تولیدکنندگان استانی را با مشکل مواجه کرده، بیان کرد: این در حالی است که با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان در ابتدای راه قرار دارند از لحاظ مالی توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مسئله در واحدهای بزرگ صنعتی برگشت سرمایه و تامین نقدینگی است، زیرا توان پرداخت تسهیلات به صورت یک ساله امکان‌پذیر نیست و باید تدابیری به منظور افزایش دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات اتخاذ شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به واگذاری‌های غلط اصل 44 گفت: این اصل نابودکننده صنایع مادر و ملی کشور و استان بوده و نمایندگان  مجلس باید این اموال را به دولت بازگردانند.

مردانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید جلوی بنگاه‌داری بانک‌ها گرفته شود، اضافه کرد: بانک‌ها باید منابع مالی را در اختیار افراد قرار دهند تا مشکلات موجود در تمامی بخش‌ها به ویژه صنعت رفع شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار