رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان بابیان اینکه ارزش موقوفاتی که اسناد آن در این شهرستان ثبت و اخذشده بیش از 200 میلیارد ریال است، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد اسناد مالکیت اخذشده موقوفات و بقاع متبرکه در لارستان 176 جلد بوده است.
کد خبر: ۳۴۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 10 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:خیرالله محمودی عصر امروز در یک نشست خبری با استناد به آیات و روایات و برشمردن جایگاه وقف در دین مبین اسلام، اظهار داشت: از خیران انتظار می‌رود اهداف انجام وقف را متناسب با شرایط و نیاز روز جامعه مانند وقف‌های قرآنی، وقف برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، وقف برای ایتام، وقف برای دارو و درمان افراد بی‌بضاعت، وقف برای ازدواج و جهیزیه افراد بی‌بضاعت، وقف برای توسعه و ترویج قرآن و کتاب‌های دینی و مذهبی، وقف در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و غیره تطبیق دهند.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد اسناد مالکیت اخذشده موقوفات و بقاع متبرکه 176 جلد بوده است، افزود: 511 جلد دیگر آن از موقوفات حاج محمد عسکر در حال مراحل ثبتی و اخذ سند مالکیت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان تصریح کرد: ارزش موقوفاتی که اسناد آن در شهرستان لارستان ثبت و اخذشده به میزان بیش از 200 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه در امسال یک وقف جدید با هدف ایجاد دارالقرآن کریم در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان انجام شده است، افزود: تعداد دیگری وقف نیز در مرحله گذران مراحل قانونی است.

محمودی در مورد رسیدگی و بازسازی به موقوفات تاریخی شهر لار ازجمله «دهن‌شیر» و آب‌انبارها اعتبار، ادامه داد: موقوفه به دو صورت اداره می‌شود که موقوفات متصرفی به‌طور مستقیم توسط اداره اوقاف و موقوفات غیرمتصرفی توسط متولی آن اداره می‌شود که موقوفه‌هایی مانند اثر تاریخی «دهن‌شیر» از موقوفات غیرمتصرفی است و باید توسط متولی اداره شود.

وی یادآور شد: آب‌انبارها نیز بنا به اعتباراتی که تخصیص می‌یابد برای امور عمرانی آب‌انبارها هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار