توصیه های هواشناسی به کشاورزان استان
بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی پنج روز آینده از روز دوشنبه 21 الی 25 اردیبهشت ماه می باشد که گذر امواج فرعی سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد(گاهی نسبتاً شدید)، غبار محلی ، رگبار باران و رعد و برق خواهد گردید که تا اواخر هفته به طور متناوب تداوم خواهد داشت. ضمناً احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعداستان دور از انتظار نمی باشد.
کد خبر: ۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 11 May 2015

دوشنبه 94/02/21 کمی تا نیمه ابري بعد از ظهر و شب افزایش ابر گاهی رگبارباران و رعد و برق در برخی نواحی غبار یا مهندس مهری/  سه شنبه 94/02/22کمی تا نیمه ابري بعد از ظهر و شب افزایش ابر ،در برخی نواحی (به ویژه نواحی شمالی استان ) رگبار باران و رعد وبرق و در بعضی مناطق غبار یا مهندس مهری / چهارشنبه 94/02/23 کمی تا نیمه ابري بعد از ظهر وشب افزایش ابر، در برخی نواحی ( به ویژه نواحی شمالی استان ) رگبارپراکنده باران و رعد وبرق و در بعضی مناطق غبار یا مه.

در چهار روز آینده گرمترین شهر استان جلفا با حداکثر 31 درجه سانتیگراد وسراب و بستان آباد با حداقل 3درجه خنک ترین شهر استان خواهد بود.

توصیه های هواشناسی کشاورزی برای چند روز آینده: محدودیت در انجام عملیات محلول پاشي و سم پاشي به دلیل وزش باد و احتمال بارندگی؛ نمونه برداری از درختان آلوده به سپردار واوی و بررسی بینوکلری به علت نزدیک بودن زمان مبارزه ؛خودداری از ورود افراد خانواده و احشام به ارتفاعات به علت وجود رعد و برق؛ پایش آفات سن گندم و بیماري ھاي

قارچي به ویژه زنگ گندم در مزارع غلات ؛ انجام اقدامات حفاظتي جھت مقابله با خسارات وزش باد در گلخانه ھا ؛ خودداري عشایر و مرتع داران از چراي دام در مراتع ییلاقي. توصیه می شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارش تگرگ از جمله آماده بکار و فعال کردن دستگاههای ضد تگرگ در شهرستانهایی که سیستم های ضد تگرگ نصب گردیده و همچنین استحکام و پوشش گلخانه ها انجام پذیرفته و کلیه توصیه ها و روشهای کاهش اثرات تگرگ که ازسوی کارشناسان مدیریت های جهادکشاورزی ارائه می شود مو به مو انجام گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار