مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با بیان اینکه ساخت و سازهای شهری بافق باید متناسب با فضای بقعه امامزاده عبدا...(ع) باشد گفت: هرگونه ساخت و ساز اطراف این امامزاده باید دارای طرح جامع باشد.
کد خبر: ۳۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام حسین زارع‌زاده اظهار داشت: بقعه امامزاده بافق که از لحاظ درآمد جایگاه دوم استان یزد را به خود اختصاص داده نگین شهر بافق و گوهر ارزشمندی است که عطر اهل‌بیت(ع) را دراین شهر پراکنده و شمیم نواز کرده است.

وی ادامه داد: این بقعه متبرکه باید به قطب فرهنگی و معنوی تبدیل شود و محور اجرای برنامه‌های کشوری قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد تصریح کرد: همه موقوفات باید به سهم خود در برنامه‌ها دیده شود اما شهر بافق به لحاظ تعداد موقوفه و به خاطر امامزاده عبدا... (ع) نگاه ویژه می‌طلبد.

زارع‌زاده همچنین بیان کرد: از هفته وقف سال گذشته تا کنون 55 موقوفه در استان یزد به ثبت رسیده که شهرستان بافق با 15 فقره در ردیف نخست قرار دارد.

وی اضافه کرد: در همین زمینه استان یزد از لحاظ تعداد موقوفات رتبه پنجم کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزدهمچنین تعداد موقوفات و رقبه استان یزد را به ترتیب 13 و 43 هزار اعلام کرد و اظهار داشت: قدیمی‌ترین موقوفه مربوط به قرن هشتم هجری قمری است.

این مسؤول در مورد اجاره ملک موقوفه نیزگفت: اداره اوقاف مالکیت بر ملک وقفی ندارد بلکه امین است و اجاره‌بهاء موقوفات نیز بر اساس نظریه کارشناسی تعین می‌شود.

زارع زاده افزود: سابقه استیجاری در ملک وقفی موجب ارزان شدن نرخ اجاره نمی‌شود مگر اینکه مستاجر قبلا سرقفلی به اوقاف پرداخت کرده باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطر نشان کرد: قبلا اجاره‌بهاء عرصه و اعیان موقوفه توسط کارشناس به صورت سلیقه‌ای و ارزن قیمت می‌شد ولی اکنون کارشناسی‌ها رسمی و روز آمد شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار