معاون بهزیستی کردستان مطرح کرد
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان از ارائه آموزش و توانمندسازی 12 هزار زن سرپرست خانوار در روستاهای سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 04 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، محسن شجاعی امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس سرشماری سال 90 بانوان 49.7 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: 66 درصد از جمعیت بانوان استان کردستان را زنان شهری و 24 درصد را زنان روستایی تشکیل می‌دهند که 4 هزار و 200 نفر از جامعه بیش از 300 هزار نفری زنان سرپرست خانوار در استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: 25 هزار و 840 زن سرپرست خانوار نیز زیرپوشش خدمات و حمایت‌های کمیته امداد کردستان قرار دارند.

وی از بهره‌مندی بیش از 4 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان از بیمه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: یک‌هزار و 895 نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی زیرپوشش بهزیستی استان نیز بیمه اجتماعی هستند که حق بیمه آنها از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

شجاعی به روند رو به رشد افزایش زنان سرپرست خانوار طی سال‌های اخیر در سطح کشور و استان اشاره کرد و افزود: این آمار از 6.5 درصد به 12.1 درصد در سال 90 رسیده است.

وی به اهمیت و ضرورت توجه به زنان سرپرست خانوار در جامعه تاکید کرد و گفت: تعداد زنان سالخورده سرپرست خانوار در سطح کشور و استان ما 3 برابر مردان سرپرست خانوار سالخورده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه 71.4 درصد از زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر مسئولیت خانواده را متقبل شده‌اند، افزود: 10 درصد به دلیل طلاق بوده است و استان تهران بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار هرگز ازدواج نکرده را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 63 درصد از زنان سرپرست خانوار هیچ فرد مشغول به کاری را در خانواده خود ندارند در حالی که این درصد در خانواده‌های با سرپرست مرد 18 درصد است.

شجاعی از ارائه آموزش و توانمندسازی 12 هزار زن سرپرست خانوار در روستاهای سطح استان خبر داد و گفت: حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار که در حال حاضر دارای اشتغال هستند و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد باید به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار