در گفتگو با تابناک، شهاب نادری به لزوم استفاده از ظرفیتهای گردشگری و ساماندهی مرزهای اورامانات برای رفع مشکلات اقتصادی ، بیکاری جوانان و جذب توریست تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 01 December 2016

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: اورامانات در زمینه گردشگری و مرزها دارای پتانسیل بالقوه بوده که با توجه ویژه مسئولان می تواند این دو پتانسل باالفعل شود.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: با تقویت زیر ساختهای گردشگری و حمایت از طرح های ویژه گردشگری و استفاده از ظرفیتهای طبیعی و خدادادی منطقه اورامانات می توان گام مهمی برای جذب گردشگر و رفع مشکلات اقتصادی منطقه و بیکاری جوانان برداشت.

وی با اشاره به وجود مناطق بکر طبیعی و گردشگری از جمله غار قوری فلعه ، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و طبیعت بکر و کوهستانها و چشمه ساران در شهرستان های اورامانات و همچنین آداب و سنن خاص این منظقه گفت : بدون شک با نگاه ویژه مسئولان به جاذبه های اورامانات و فراهم نمودن حضور گردشگران در منطقه و جذب سرمایه گذار در این زمینه برای اورامانات قسمت قابل توجهی از مشکلات منطقه رفع خواهد شد.

شهاب نادری با انتقاد شدید از وضعیت راههای مواصلاتی پاوه و اورامانات گفت : از جمله بزرگترین مشکلات برای توسعه گردشگری اورامانات وضعیت تاسف بار راه های مواصلاتی به شهرستانهای اورامانات می باشد.

وی با اشاره به تذکر به وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس گفت: در خصوص اقدامات انجام شده راجع به بهسازی جاده‌های اورامانات كه هنوز در بسیاری جاهها خاكي هستند از وزیر محترم  راه و شهرسازی خواستار ارائه گزارش عملکرد و رفع مشکلات راههای مواصلاتی اورامانات شدم.

نماینده پاوه و اورامانات در ادامه به ظرفیت بالای مرزهای اورامانات برای رفع مشکل بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت : با ساماندهی بازارچه های کولبری در مرزهای شیخ صله و شوشمی و همچنین بازگشایی تردد مسافر در مرز شوشمی شهرستان پاوه زمینه اشتغال زایی جوانان و جذب توریسم و رفع مشکلات اقتصادی منطقه بوجود می آید.

وی با بیان اینکه مرز شوشمی در بخش نوسود شهرستان پاوه یکی از نزدیکترین مرزهای زمینی به کشور عراق است گفت : متاسفانه این مرز هنوز زیر ساختهای لازم برای بازگشایی و تردد مسافر را ندارد که امیدواریم سریعا این مشکل حل شده و ما شاهد تردد مسافر در این مرز باشیم .

گفتگو : فرهاد صالحی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار