رییس هیات پرورش اندام کرمانشاه:
رییس هیات پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: به صورت مدام و مکرر از باشگاه های بدنسازی استان بازدید می کنیم، اما نمی توانیم خارج از باشگاه ها هم کشیک بدهیم که خرید و فروش مواد نیروزا صورت نگیرد.
کد خبر: ۳۳۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 29 November 2016
 به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،حسین شیروانی در پاسخ به انتقادات رییس دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت برخی باشگاه های پرورش اندام استان، اظهارکرد: اینکه مسائل روز جامعه را تنها با نگاه نقادانه دنبال کنیم و هیچ راه حلی ارائه ندهیم، کار پسندیده ای نیست.

 وی با اشاره به این بخش از انتقادات رییس دانشگاه علوم پزشکی استان که عنوان کرده «درحال حاضر برخی باشگاه های بدنسازی به کشتارگاه جوانان تبدیل شده‌اند»، گفت: نیروی انتظامی سالهاست با پدیده موادمخدر در مبارزه است و تاکنون شهدای بسیار زیادی هم در این راه تقدیم کرده و برای مجرمین نیز مجازات های سنگینی را در نظر گرفته است، اما آیا با این وجود دیگر هیچ مواد مخدری در جامعه وجود ندارد؟

 شیروانی ادامه داد: ما نیز در هیات پرورش اندام استان به صورت مدام و مکرر از باشگاه های بدنسازی استان بازدید می کنیم و چنانچه موردی  مشاهده کنیم برخورد خواهیم کرد، اما وقتی وارد باشگاهی می شویم و هیچ اثری از داروهای نیروزا نیست، چه باید کنیم. آیا باید در خیابانها هم کشیک بدهیم که خرید و فروشی صورت نگیرد. آیا باید به بازرسی خانه ها و خودروهای ورزشکاران هم بپردازیم. چه کاری از دست ما بر می آید؟

 وی خاطرنشان کرد: اخیرا 85 باشگاه بدنسازی سطح استان را مورد بازرسی و نظارت کارشناسان خود قرار داده ایم و احیانا اگر مواردی مشاهده شده از طریق نامه نگاری به حراست ورزش و جوانان آنها را اعلام کرده ایم.

 رییس هیات پرورش اندام استان همچنین با اشاره به این بخش از انتقادات رییس دانشگاه علوم پزشکی استان که عنوان کرده «روزی نیست که مرگ یک جوان را در اثر مصرف مواد و داروهای نیروزای نامتعارف در استان نداشته باشیم»، گفت: اگر اینگونه است باید در 10 روز گذشته حداقل 10 کشته در اثر مصرف داروهای نیروزا می داشتیم و در یک ماه گذشته 30 نفر از جوان این شهر به علت مصرف این داروها کشته می شدند.

 وی خاطرنشان کرد: یقینا ما هم هرگز دوست نداریم که خدایی ناکرده جوانان شهر گرفتار مصرف داروهای غیرمجاز نیروزا شوند، اما چاره چیست و راه حل کدام است. اینکه فقط از دور نشسته و انتقاد کنیم، کاری درست نمی شود.

 شیروانی با تاکید بر اینکه باید بین داروهای نیروزا و مکمل ها تمایز قایل شویم، خاطرنشان کرد: ورزش بدنسازی ورزشی است که نیاز به مصرف و سوزاندن کالری بسیاری دارد و این کالری باید به نحوی برای بدن تامین شود، والا یک بدنساز بعد از دو سه روز ورزش کردن، تمام توان و انرژی خود را از دست داده و دیگر توان ادامه فعالیت ورزشی را نخواهد داشت.

 وی افزود: نیاز است که مکان هایی تحت عنوان کلینیک و یا پایگاه تغذیه درمانی به ورزشکاران معرفی شود که آنها هم تکلیف خود را بدانند که از چه مکمل هایی و با چه میزانی استفاده کنند که لطمه ای به سلامتی آنها نزند.

 رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان کرمانشاه با اشاره به تمایل قابل توجه مردم به این رشته ورزشی، گفت: در حال حاضر 370 باشگاه بدنسازی در سراسر استان داریم که 250 مورد آن در شهر کرمانشاه قرار دارد و 57 باشگاه نیز به صورت اختصاصی به بانوان تعلق دارد که در مجموع بیش از 35 هزار نفر در سطح استان بدنساز داریم.

 وی تاکید کرد: صرفا با انجام انتقاد از وضعیت موجود نمی توان پاسخگوی نیازهای 35 هزار بدنساز استان بود و در این خصوص نیاز است که رسانه ها به ویژه صداوسیما به صورت مکرر به مردم و جوانان تذکرات لازم را داده و چگونگی استفاده از مکمل ها را هم توضیح دهند که مردم به ویژه جوانان داروهای غیرمجاز نیروزا را با مکمل ها اشتباه نگیرند.

 رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: اگر قرار است کاری صورت گیرد باید ریشه ای باشد، چراکه اگر سلامت این رشته ورزشی تامین شود، سلامت مابقی رشته های ورزشی نیز که تقریبا همه رشته ها با بدنسازی در ارتباط هستند، تامین خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار