سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استان همدان گفت: وضعیت استان همدان در حوزه توسعه دانشگاه علمی کاربردی نیاز به باز نگری دارد و برای تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب و اهداف دولت باید آموزش های تخصصی ایجاد شود.
کد خبر: ۳۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 11 May 2015
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استان همدان گفت: توسعه کمی و کیفی یکی از اولویت های دانشگاه علمی کاربردی همدان است.

به گزارش ایرنا ، کیانوش بهرهی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در راس برنامه های تحولی خود به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید است و در بعد کمی و کیفی توسعه مراکز علمی کاربردی به اصل 44 قانون اساسی توجه خاص دارد.  

وی اضافه کرد: وضعیت استان همدان در حوزه توسعه دانشگاه علمی کاربردی نیاز به باز نگری دارد و برای تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب و اهداف دولت نیاز است که آموزش های تخصصی ایجاد شود.  

وی ادامه داد: پرورش دانشجویان کارآفرین و ثروت آفرین از اهداف این دانشگاه است تا دانش آموختگان این دانشگاه ها بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند.  

وی افزود: دانشگاه ها باید کمک کنند تا تولیدات با نیاز بازار کار تناسب داشته باشند و دستگاه های اجرایی نیز باید در ایجاد این دانشگاه ها تلاش کنند.  

بهرهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی همدان در سال 82 در ملایر راه اندازی شد و با انتقال به همدان با 26 مرکز آموزش علمی کاربردی دولتی، غیردولتی و عمومی به فعالیت خود ادامه داد.  

وی اظهار کرد: در سال 93 ، 19 مرکز آموزش علمی کاربردی فعال با هشت هزار و 706 دانشجو در دوره های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد فعالیت می کنند.  

بهرهی با بیان اینکه به همکاری بخش خصوصی در توسعه مراکز علمی کاربردی استان و مشارکت بخش صنعت توجه نشده است افزود: این تعداد مرکز علمی کاربردی زیبنده استان نیست و با پتانسیل های موجود فاصله دارد.  

وی افزود: در بخش صنعت نیز یک مرکز تخصصی در شهرستان کبودراهنگ وجود دارد و با توجه به پتانسیل های موجود تنها مرکز میراث هگمتانه و لالجین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می کنند که وضعیت مناسبی هم ندارند.  

وی با تاکید بر توسعه مراکز آموزشی و پذیرش دانشجو به وپژه در بخش صنعت و گردشگری افزود: دو مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر و بعثت 8 نیز بزودی احیا می شود.  

بهرهی در ادامه با بیان اینکه 933 مدرس در این دانشگاه ها فعال هستند گفت: مدرسان علمی کاربردی این دانشگاه ها به عنوان رکن اصلی نقش بسزایی در ارتقای جایگاه و شکوفایی بیشتر این نظام آموزشی دارند.  

وی اضافه کرد: این مدرسان نقش موثری در پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه و پشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در حوزه فن آوری دارند.  

وی افزود: با توجه به اهمیت کار مدرسان این دانشگاه در همایش هم اندیشی گرامیداشت مقام و منزلت معلم در هفته گذشته از 10 نفر از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان در پنج گروه آموزشی صنعت ، کشاورزی، فرهنگ و هنر ، مدیریت و خدمات اجتماعی و معارف و سه نفر از مدرسان ایثارگر تجلیل شد. 

 19 مرکز آموزش علمی کاربردی فعال با هشت هزار و 706 دانشجو در دوره های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد در همدان فعالیت می کنند که 45 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار