کد خبر: ۳۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 10 May 2015
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به وجود 4 زندان در این استان و مسایل و مشکلات اجتماعی آن برای استان، گفت: این موضوع حساسیت حوزه اجتماعی را دراین استان بیشتر کرده و تمام نیرو را از البرز گرفته است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری استان البرز، افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری باید هرچه بیشتر به سمت بومی سازی پیش رفت در حالی که این استان با مشکلات و مسایل خاص اجتماعی مواجه است.

وی ادامه داد: وجود چهار زندان که دوزندان آن کشوری است و یکی از این دو زندان نیز در منطقه خاورمیانه مطرح است توجه بیشتری را در حوزه اجتماعی می طلبد.

حسینی همدانی اضافه کرد: این زندان ها تمام نیروی استان را می گیرد و مسایل مرتبط با آن، سبب نابسامانی اجتماعی و اقتصادی نیز شده که باید در اولویت کاری مدیرکل دادگستری قرار گیرد.

وی درادامه قانون و عدل را از مهمترین اهداف قوه قضاییه خواند و گفت: ماهیت نظام قضایی اسلام بر این دواصل استوار است.

امام جمعه کرج افزود: نقش قاضی در جامعه نقش کوه استواری است که صلاحیت تکیه دیگران بر آن وجود دارد و قضاوت مسوولیت بزرگی است که اگر قاضی ارتباط خود را با خدا تقویت نکند، هرگز مسوولیت خود را دست انجام نخواهد داد.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: قاضی باید به گونه ای عمل کند که مخاطب بدون اضطراب تسلیم رای او شود و قوه قضاییه به همراه مخاطب از این رای به آرامش برسد.

امام جمعه کرج با تاکید بر ایمان در صدور احکام، گفت: مخاطب باید با آرامش و یقین از محاکم قضایی پس از صدور حکم بیرون رود، این اصلی مهم در قوه قضاییه است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز خطاب به مدیرکل جدید دادگستری این استان، گفت: استان نوپای البرز به تعبیرمقام معظم رهبری استانی ویژه در ابعاد قومیتی ، فرهنگی و عقاید است که مهاجرپذیری و نزدیکی به پایتخت مزید برعلت شده است.

وی یاداورشد: شرایط ویژه استان البرز فرصتی برای بزهکاران و طمع کاران شده و این مسایل از باب تذکر است.

حسینی همدانی در ادامه از مدیرکل جدید دادگستری خواست تا افراد فرصت طلب را ترک کند و با ایجاد انگیزه دربین کارکنان حیثیت مراجعان را نیز مدنظر قراردهد.

امام جمعه کرج تکریم ارباب رجوع جلوگیری از اطاله دادرسی و تدبیری برای تامین خواسته ها ی مردم را از دیگر تذکراتی دانست که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه اعدام متجاوزان به عنف در سال گذشته تاثیرات مثبتی داشت که تا چند روزی میزان جرایم را دراستان البرز کاهش داد گفت: باید مراقب بود که این اقدامات تبلیغات مفید برای قوه قضاییه نباشد بلکه فعالیتی درجهت کاهش جرایم تلقی گردد.

حسینی همدانی افزود: مردم می دانند که قوه قضاییه مرجع آنها است و تضعیف قوه قضاییه پسندیده نیست دراین راستا حمایت از امران به معروف و ناهیان منکر مهم است .

وی که ریاست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز نیز است در ادامه ازمدیران و مسوولان این استان خواست تا در وقت تعیین شده در جلسات حاضر شده و از افراط در سخنرانی ها پرهیز کنند .

دراین ایین از زحمات محمد صادق مهدی راد قدردانی و احمد فاضلیان بعنون رییس دادگستری استان البرز معرفی شد .

استاندارالبرز ،معاون اول قوه قضاییه ، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از دیگران سخنرانان این ایین بودند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار