تعدادی جوان که در حال مسافرت از الانیا به شهر آنتالیا در ترکیه بودند در زمانی که تصمیم گرفتند در وسط جاده‌ای بایستند تا از خودشان و یک هواپیمای در حال پرواز عکس سلفی بگیرند، جانشان را از دست دادند.
کد خبر: ۳۳۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 23 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، اولین سلفی به‌شکل مدرن در اوایل سده بیستم توسط جوزف بایرون، مؤسس کمپانی عکاسی بایرون و بن فالک گرفته شده‌است اما رایج شدن عکس سلفی در سال های اخیر و به ویژه سلفی های عجیب و غریب و خطرناک روزانه جان تعدادی از انسان ها را می گیرد، در این میان بمبئی در هند رکورد دار آمار کشته شده  ها بر اثر سلفی  است.
این افراد چنان سرگرم گرفتن عکس سلفی بودند که متوجه نزدیک شدن یک کامیون به خودشان نشدند. از میان این 3 جوان یکی از آنها توانست به موقع خود را از صحنه خطر  دور کند. اما 2 جوان دیگر با اصابت به کامیون جانشان را از دست دادند.
راننده کامیون مدعی شده که جاده تاریک بوده و جوانان روی آسفالت جاده دراز کشیده بودند و لذا وی متوجه حضور آنها نشده است. وی به دنبال تصادف با این جوانان بلافاصله با اورژانس تماس گرفته، اما جوانان مجروح به علت شدت جراحات وارده فوت می کنند.
این اولین بار نیست که افرادی ماجراجو در تلاش برای تهیه عکس های سلفی از خود جانشان را از دست می‌دهند. تاکنون دهها مورد سقوط از بلندی یا سقوط به درون آبشار به علت تلاش برای گرفتن عکس های سلفی هیجان انگیز با گوشی در نقاط مختلف جهان گزارش شده است.

بمبئی؛ رکورددار آمار کشته‌شده بر اثر سلفی
 بنا بر اين گزارش، رواج عکس سلفی و ایجاد رقابت بین جوانان برای گرفتن سلفی‌های متنوع و جذاب موجب از دست دادن جان تعدادی از آدم‌های بی‌‌گناه می‌شود که تنها قصد گرفتن عکس و قرار دادن آن در شبکه‌های اجتماعی را داشتند.
حواس‌پرتی و بروز حادثه در یک چشم برهم زدن جان تعداد زیادی را تابه حال گرفته است. کسانی‌که در دریا غرق شده‌اند و یا از ارتفاع ساختمانی به پایین سقوط کرده‌اند.  در این میان تب جهانی  سلفی  به جایی رسیده است که حتی چندی پیش شرکت کوکاکولا اعلام کرد که  بطری‌های مجهز به دوربین سلفی به بازار می‌دهد.
در این میان شهر بمبئی با 76 کشته در 9 ماه نخست سال 2016، در صدر کشورهایی که برای سلفی کشته داده‌اند، قرار گرفته است. این آمار از این جهت مهم است که از سال 2014 تا  ابتدای سال 2016  ، 49 مورد مرگ بر اثر سلفی گزارش شده بود که البته هند در آن آمار هم رکورددار بود.
عمده مرگ ها بر اثر سلفی  سقوط از ارتفاع با 16 مورد و غرق شدن با 14 مورد و تصادف با قطار 8 مورد در رتبه های بعدی قرار داشتند. تا پیش از ژوئن 2013 در اینستاگرام بیش از 272 میلیون نفر از هشتگ سلفی (Selfie#) استفاده کرده و 330 میلیون نفر نیز از هشتگ من (Me#) استفاده کرده بودند.اولین سلفی به‌شکل مدرن در اوایل سده بیستم توسط جوزف بایرون، مؤسس کمپانی عکاسی بایرون و بن فالک گرفته شده‌ است.
نخستین استفاده از واژه «سلفی» در مقالات و یا رسانه‌های الکترونیکی در یک فروم اینترنتی استرالیایی در 13 سپتامبر 2002 در مطلبی که توسط فردی به نام نیتن هوپ پست شده بود دیده شد.
مرگ بر اثر سلفی در 20 کشور جهان رخ داده و شایع‌ترین دلیل مرگ بر اثر سلفی در هندوستان نیز افتادن ناخودآگاه در آب گزارش شده است.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار