مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امروز در دکور خانه‌ها به‌ جای کتاب و کتابخانه، کریستال و کاکتوس دیده می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 22 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: بهزاد مریدی امشب در آیین پایانی هفته کتاب فارس و تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی در این استان، اظهار داشت: فرهنگ مردم ما از قدیم شفاهی بوده است و آن‌قدر که بزرگان به گفتار علاقه‌مند بودند، به نوشتن میلی نداشتند.

وی افزود: اینکه گفتار بیش از نوشتار موردتوجه بوده به سبب روحیه خاص ما ایرانی‌ها بوده و آرام‌آرام باید این روحیه را عوض کرد؛ روحیه‌ای که بیشتر «متکلم وحده بودن» را خواستار است.

مریدی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام، توجه به کتابت را از همان ابتدا با امر به نوشتن آیات موردتوجه قرار دادند، بیان کرد: ما شیفته تاریخ شفاهی و گفتار هستیم و اسلام به ما اهمیت کتابت را آموخت.

وی با انتقاد از دیدگاه اشتباه خانواده‌ها درباره کتاب‌خوانی، گفت: برخی فکر می‌کنند که کتاب نخواندن مردم، به سبب فقر مالی است، درحالی‌که این‌گونه نیست و به‌طور معمول هزینه خرید کتاب، در رده آخر هزینه خانوار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: زمانی‌که فست‌فودها را می‌بینیم که انبوهی از مردم را در خود جا داده است، به‌خوبی می‌فهمیم که فقر مالی دلیل نخریدن کتاب نیست بلکه این مشکل، سبب‌های دیگری دارد.

مریدی افزود: زمانی دکور خانه‌ها به‌جای نگهداری کتاب، انباشته از ظروف کریستال و گل‌های کاکتوس است، یعنی مردم آن‌قدر پول دارند که کتاب بخرند اما دیگر اقلام و وسایل تزئینی برایشان در اولویت است.

وی گفت: فرزندان ما کتاب‌خوانی را از بزرگ‌ترهای خود یاد می‌گیرند و با دیدن آنان در حال مطالعه به‌صورت غیرمستقیم، به این امر تشویق می‌شوند.

در پایان این آیین از 25 مروج کتاب‌خوانی در استان فارس تقدیر و لوح یادبود و هدایایی به آنان اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار