مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اسکان ۸۰۰۰ زائر حسینی در موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 22 November 2016

به گزارش تابناک، حجت الاسلام آیت عباسیان در خصوص آخرین آمار اسکان و پذیرایی زائران حسینی در موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مجموعا ۹ موکب اوقاف در استان فعال هستند که تا پیش از روز اربعین حسینی و طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته حدود ۸۰۰۰  در این موکب ها اسکان داده شده اند.

وی افزود: آمار مذکور مربوط به ۷ موکب سیدالشهداء شماره یک در جاده بیستون، شماره دو در ماهیدشت - کنگاور، امامزاده احمد سنقر، امامزاده حسن(ع) و قاضی الکیا(ع) اسلام آبادغرب و موکب امامزاده باقر(ع) بیستون است.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: هم اکنون ۲ موکب در دورودی و خروجی شهر کرمانشاه به زائران حسینی خدمت ارائه می کنند که یکی از آنها در شهر کرمانشاه، نزدیک کارخانه سیمان و دیگری در خروجی شهر کرمانشاه جاده اسلام آباد غرب- نرسیده به ماهیدشت واقع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۹ موکب مذکور ۷ موکب دیگر در نقاط مختلف استان واقع شده اند گفت: کار خدمات رسانی از ۱۵ آبان آغاز شده و تا ۴ روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: موکب چالابه، ماهیدشت، سرمست در یک و سه کیلومتری کنگاور و مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان و در امامزادگان احمد(ع) سنقر، باقر(ع) بیستون و امامزاده حسن(ع) اسلام آباد غرب دیگر موکب‌های برپا شده در سطح استان هستند.

حجت الاسلام عباسیان ظرفیت پذیرایی در موکب های مذکور را که از محل نیات واقفین برپا شده اند، ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در روز اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یاد آور شد: در مدت سپری از برپایی موکب‌های مذکور حدود ۸۰۰۰ نفر در ۷ موکب ما که آمار آن در دست است اسکان یافته‌اند.

وی از فعالیت افتخاری ۱۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در موکب های مذکور خبر داد و گفت: در این موکب ها به ۳۴۰ هزار نفر وعده غذای گرم و به ۴۰۰ هزار نفر میان وعده هایی چون شیر، خرما، شلغم و... داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار