معاون استاندار قم:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به مشکل فرودگاه قم، گفت: نماینده عالی دولت و نماینده قوه قضاییه مصمم پشت این قضیه هستند تا این مساله حل شود و این فرصت ظرفیت های اشتغال و توسعه بخش سلفچگان را بالا ببرد.
کد خبر: ۳۳۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲ 22 November 2016
به گزارش تابناک قم، احد جمالی در آیین معارفه بخشدار جدید بخش سلفچگان قم، به مسکوت ماندن طرح فرودگاه قم اشاره کرد و افزود: پس از بررسی طرح فرودگاه قم بنده به استاندار گفتم که پیمانکار طرح باید خلع ید شود.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد کاری انجام دهد یا هنر جمع کردن آن را دارد یا ندارد، اگر دارد باید برنامه داشته باشد و خروجی آن نیز مشخص باشد؛ در عین حال ممکن است 10 درصد به دلیل مسائل غیرمنتظره مشکل پیش بیاید.

جمالی تاکید کرد: ولی این گونه نیست که برخی فکر کنند که دست مردم را در آب و حنا می گذاریم و بعد چند نفر پیدا می شوند تا مساله را حل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 2 انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با بررسی انتخابات گذشته نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بین مردم، افزود: هرچه مردم پرشورتر وارد میدان انتخابات شوند، سرمایه و اعتبار اجتماعی نظام و حاکمیت بیشتر می شود. 

معاون استاندار قم افزود: به انتخابات شوراها به عنوان مساله سیاسی نگاه نمی کنیم، بلکه آن را یک مساله اجتماعی می بینیم، زیرا شوراها باید مشکلات مردم را مرتفع کنند.

جمالی هم چنین راهپیمایی اربعین را نمونه ای از سرمایه اجتماعی جهان اسلام دانست و بیان کرد: گردهم آمدن جمعیت بیش از 20 میلیونی که در جهان بی سابقه است، نشان دهنده اوج عزت جهان اسلام و تشیع است.

وی افزود: این راهپیمایی در مقطع کنونی که استکبار جهانی از یک سو و شیوخ نادان عرب از سوی دیگر به نام جریان های تکفیری دست به کشتار مسلمانان می زنند، قدرت و عزت اسلام را به جهانیان اثبات کرد.

جمالی در ادامه خطاب به بخشدار جدید بخش سلفچگان، گفت: شما باید همه نظرها و افکار را تحمل کنید و از همه ظرفیت های نظام در این بخش استفاده شود.

وی تاکید کرد: در صورتی موفق می شوید که با امام جمعه، شوراها، دهیاران، نیروهای امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی تعامل عقلانی و نظام مند داشته باشید.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت دانشگاه ها، اندیشمندان و کارآفرینان این بخش بهره گرفت تا به رشد مطلوب رسید.

جمالی بیان کرد: بخش سلفچگان با توجه به این که وسعت زیادی ندارد، ولی منطقه بسیار راهبردی، نقطه طلایی استان قم و یکی از مراکز ثقل ارتباطات کشور است.

وی آلودگی هوا را از مشکلات این بخش دانست و گفت: مسئولان برای حل این مساله چاره اندیشی و منشا این آلودگی را پیدا کنند.

وی به مسائل فرهنگی بخش سلفچگان نیز اشاره کرد و گفت: باید در راستای جلوگیری از فعالیت عرفان های نوظهور که در فکر و اندیشه مردم بدعت ایجاد می کند با محوریت امام جمعه تحقیق شود.

معاون سیاسی استاندار قم تاکید کرد: برای جلوگیری از این معضل، کار فرهنگی انجام شود، وگرنه کارهای امنیتی در این زمینه نتیجه بخش نیست و برای مقاطعی مناسب است که راه گریزی نباشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار