فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: نوع نیازها و مطالبات مردم منطقه پردیسان به سرعت در حال تغییر است.
کد خبر: ۳۳۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 20 November 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سیار  با اشاره به روال عادی توسعه هر شهر در جهان اظهار کرد: به روال عادی، توسعه پیرامونی در هر شهری اتفاق می‌افتد و به میزان توسعه ساخت و ساز در پیرامون شهر، زیرساخت و امکانات هم به صورت تدریجی ایجاد می‌شود، به عنوان مثال در هر منطقه‌ای از شهر قم که توسعه پیدا کرد، خیابان‌ها و امکانات زیرساختی هم متناسب با توسعه ایجاد شد.

وی ادامه داد: ولی توسعه منطقه پردیسان متفاوت از هرگونه توسعه پیرامون شهری است، به صورت ناگهانی یک منطقه‌ای با جمعیت بالا خارج از محدوده شهر قم و با فاصله 6 کیلومتری از این شهر در ظرف چند سال ایجاد شد و توسعه منطقه پردیسان با محوریت وزارت راه و شهرسازی بود.

فرماندار قم افزود: توسعه تدریجی که در همه شهرهای دنیا اتفاق می‌افتد، در منطقه پردیسان رخ نداد، یعنی باید همزمان با ساخت و ساز گسترده در این منطقه، امکانات خدماتی و زیرساختی هم در پردیسان ایجاد می‌شد در حالی که بعضی از خدمات همچون آب، برق، گاز و تلفن به صورت نسبی به مردم این منطقه ارائه شده است.

سیار با اشاره به کمبود امکانات خدماتی در منطقه پردیسان اظهار کرد: برخی از خدمات که متعدد هم هستند، از سوی دولت یا شهرداری ارائه نمی‌شود و حتما ارائه این خدمات از سوی بخش خصوصی باید اتفاق بیفتد، به عنوان مثال می‌توان به خدمات صنوف مختلف اشاره کرد.

وی ادامه داد: روز به روز نوع کمبودها در منطقه پردیسان تغییر می‌کند، یک روزی احداث، آسفالت و تامین نور خیابان‌ها در این منطقه یک مشکل بود، اما در ادامه ایجاد سرویس حمل و نقل عمومی و امنیت در خیابان‌های منطقه پردیسان خواسته اصلی مردم این منطقه شد.

فرماندار قم افزود: نوع نیازها و مطالبات مردم منطقه پردیسان به سرعت در حال تغییر پیداکردن است و باید به کیفیت بخشی زندگی مردم این منطقه پرداخت. به طور مثال در منطقه پردیسان که هزاران خودرو وجود دارد، یک واحد فروش باطری خودرو وجود ندارد، خدمات این چنینی را باید بخش خصوصی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات منطقه پردیسان این است که زمین موردنیاز واحدهای صنفی و تجاری باید از سوی دولت تامین شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار