معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان قم تاکید کرد
معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان قم گفت: از مردم تقاضا می‌کنم که اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان را به شرکت در دوره‌های سواد‌آموزی دعوت کنند.
کد خبر: ۳۳۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 19 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به نرخ آمار بی‌سوادی در استان اظهار کرد: در خصوص نرخ بی‌سوادی استان آمار دقیقی اکنون وجود ندارد و برای دریافت این آمار باید منتظر پایان سرشماری سال 95 و اعلام نتایج آن باشیم.

وی ادامه داد: در سرشماری سال 1390 در گروه سنی بین 10 تا 49 سال، 94 درصد مردم استان قم باسواد بودند و تنها 44 هزار نفر در این رده سنی اعلام کردند که بی سواد هستند، نرخ باسوادی در آن سال در رده سنی 6 سال به بالا در استان، 86 درصد بود و در سال 90، 130 هزار نفر از افراد 6 سال به بالای استان اعلام کردند که بی‌‌سواد هستند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم افزود: یکی از طرح‌هایی که امسال آن را دنبال می‌کنیم، طرح شناسایی، ثبت‌نام و آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان است، این طرح توسط مدیران و معلمان در مدارس استان قم صورت می‌گیرد.

قاسمی‌نیا با اشاره به ضرورت تشویق افراد بی‌سواد استان قم به شرکت در دوره‌های سواد آموزی اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌کنم که اولیای بی سواد دانش آموزان استان را به شرکت در دوره‌های سواد آموزی دعوت کنند.

وی ادامه داد: همچنین از مدیران و عوامل دستگاه‌های اجرایی استان همچون جهادکشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار، سازمان زندان‌ها و مرکز بهداشت درخواست داریم که مخاطبان بی‌سواد فعالیت‌های خود را شناسایی کنند و آن‌ها برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی تشویق نماید.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که دنبال می‌کنیم، سوادآموزی به شیوه خودآموز است، فرد بی سواد در این طرح در محل زندگی یا کار خود با استفاده از کتاب‌های درسی سواد آموزی و کمک یکی از اعضای خانواده اش به عنوان پشتیبان، باسواد می‌شود.

قاسمی نیا با اشاره به طرح سوادآموزی به شیوه خودآموز خاطرنشان کرد: در این طرح کتاب‌ها و لوح‌های فشرده در اختیار فرد بی سواد قرار می‌گیرد و یک فرد پشتیبان هم به آن فرد بی سواد برای سوادآموزی کمک می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار