سفیرپاکستان در ایران درسفر به چابهار با اشاره به اجرای طرح های مشترک برق و انرژی برای افزایش مبادلات تهران-اسلام آباد به پنج میلیارد دلارتاکید کرد: یکی از اولویت های من پیگیری احداث پالایشگاه ایران درپاکستان است.
کد خبر: ۳۳۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 19 November 2016

سفیر پاکستان درتهران با بیان این حجم تجارت دوکشور درحال حاظر نیم میلیارد دلار است خاطرنشان کرد:با توجه به ظرفیت های دو کشور این مقدار قابل قبول برای دو طرف نیست.

وی افزود: این مقدار در پنج سال آینده به پنج میلیارد دلار افزایش می یابد و این مهم تنها با شناسایی مزیت های اقتصادی دو کشورصورت می گیرد.

علیخان درانی بااشاره به سفر هیتی پاکستانی به تهران برای رایزنی صادرات برق ایران به پاکستان تاکیدکرد:این هیت ماه آینده به ایران می آید و هدف ما در فازنخست واردات هزارمگاوات برق از ایران است که این طرح تا سال 2018کامل می شود.

سفیرپاکستان در تهران تاکیدکرد: بنا به توافق 18سال قبل ایران و پاکستان،بنا بوده ایران در پاکستان پالایشگاه احداث کند که این مهم به دلیل برخی مسایل تا حالا به تاخیر افتاده است.

وی افزود: یکی از اولویت های من در ایران پیگیری این طرح است چراکه بنا به تجارب ایران در نفت وگاز، احداث این پالایشگاه نقش بسزایی در توسعه روابط دو کشور دارد.

علیخان درانی هم چنین از پیشنهاد پاکستان به ایران برای راه اندازی خط مستقیم دریایی چابهار-کراچی گفت واظهار داشت : منتظرپاسخ طرف ایرانی برای راه اندازی این خط بسیار مهم هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار