فرماندار کرمانشاه گفت: در مرحله ابلاغ اعتبارات سفر ریاست جمهوری 2 هزار و 250 میلیارد ریال برای اجرای 27 پروژه به این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۳۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 17 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع پروژه های شهرستان 15 مورد مستقل (خاص شهرستان) و 12 مورد نیز مشارکتی است.
وی احداث دانشکده شیمی، مرکز رادیوتراپی، شیمی درمانی، مرکز جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان 540 تختخوابی به عنوان پروژه های مستقل و احداث جاده حمیل به کرمانشاه و راه آهن غرب را جزو پروژه های مشارکتی عنوان کرد.
رنجبر همچنین از اختصاص حدود 2 هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار دیگر از مجموع اعتبارات استانی و از محل اعتبارات ماده 180 (توازن منطقه ای) به شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: این اعتبارات برای اجرای 370 پروژه در نظر گرفته شده است.
فرماندار کرمانشاه اجرای این پروژه ها را منوط به تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده دانست و گفت: اگر این مهم صورت پذیرد شاهد تحول خوبی در بخش های مختلف و حوزه های گوناگون خواهیم بود.

** سرشماری 86.5 درصد از جمعیت شهرستان کرمانشاه
رنجبر در ادامه از سرشماری 86.5 درصدی جمعیت شهرستان کرمانشاه در طرح عمومی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: امیدوارم در مدت زمان باقی مانده این آمار به 100 درصد برسد.
وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که در هنگام مراجعه ماموران به در منازل آن ها غایب بوده اند می توانند به شکل تلفنی و یا اینترنتی در طرح شرکت کرده و مشخصات خود را اعلام و یا در سامانه وارد نمایند.
رنجبر گفت: داشتن اطلاعات دقیق از وضعیت جمعیتی کشور و استان و شهرستان می تواند به مسوولان برای برنامه ریزی و تصمیم گیری کمک کند به همین دلیل از عموم همشهریانی که تاکنون اطلاعات خود را در سامانه سرشماری وارد نکرده و یا به ماموران تحویل نداده اند می خواهیم که در فرصت باقیمانده این کار را انجام دهند.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن پایان روز جمعه 28 آبان پایان می یابد.

** اجتماع بزرگ عاشوراییان در روز اربعین 
فرماندار کرمانشاه در ادامه از برگزاری مراسم اجتماع بزرگ عاشوراییان در روز اربعین خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 30 آبان در سبزه میدان روبروی مسجد جامع برگزار می شود.
وی گفت: متاسفانه طی سالیان اخیر نتوانسته ایم اتحاد خوبی بین هیات های عزاداری شهرکرمانشاه برقرار کرده و شاهد برگزاری یکپارچه عزاداری بین دسته جات مختلف باشیم که امید می رود از این پس حداقل در روز اربعین حسینی شاهد برگزاری باشکوه و متحد هیات های عزاداری در سطح شهر کرمانشاه باشیم.

** آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان برای خدمات رسانی به زائران کربلا
رنجبر در ادامه خواستار آمادگی کامل دستگاه های اجرایی شهرستان برای خدمات رسانی به زائران کربلا شد و گفت: با آغاز موج بازگشت زوار به کشور از طریق مرز مهران و از مسیر کرمانشاه لازم است همه دستگاه ها به صورت شبانه روز آماده باشند.
فرماندار کرمانشاه با اشاره به ایجاد حدود 15 موکب برای زائران کربلا در سطح شهرستان، گفت: 145 نقطه نیز برای اسکان زائران حسینی (ع) در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از خدمات رسانی یک هزار نفر در سطح شهرستان به زائران عتبات عالیات و در موکب ها و محل های اسکان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای ارایه خدمات متنوع اندیشیده شده است.
رنجبر همچنین از هماهنگی با نیروی انتظامی و بسیج برای تامین امنیت زائران و راهنمایی و رانندگی برای تسهیل در عبور و مرور آن ها خبر داد.

** نفوذ فرهنگ بسیجی در جامعه بسیاری مشکلات را رفع می کند
فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به هفته بسیج، نفوذ فرهنگ بسیجی در جامعه را باعث رفع بسیاری از مشکلات دانست و گفت: تفکر بسیجی متعلق به جناح و گروه خاصی نیست.
وی با تاکید بر اینکه اگر تفکر دلنشین بسیجی در همه عرصه ها حاکمیت یابد، بسیاری از مشکلات اجتماعی ایجاد نخواهد شد، گفت: روحیه بسیجی با روحیه خدمتگذاری به مردم بسیار سنخیت دارد که مدیران باید از آن بهره مند گردند.
رنجبر در پایان ضمن اینکه از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا ناحیه مقاومت بسیج را در اجرای برنامه های هفته گرامیداشت بسیج کمک و همراهی کنند، گفت: نصب بنر و پلاکارد با مضمون گرامیداشت هفته بسیج، سرکشی از خانواده های شهدای بسیجی و بخصوص شهدای مدافع حرم، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و ... از جمله اقدام هایی است که می توان در هفته بسیج صورت داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار