سید شفیع حسینی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل به ورود موفق بسیج به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سال‌ها است که بسیج به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و نزدیک به دو سال است که در این بخش رسما وارد کار شده است.

وی افزود: موظف هستیم در بخش اقتصاد مقاومتی که یکی از اصلی‌ترین منویات مقام معظم رهبری است وارد کار شویم و مشاهده می‌شود که با فرهنگ‌سازی هم اکنون مصرف کالاهای داخلی و دوری از مصرف کالاهای خارجی نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

 

۴

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: در کارهای عامل‌المنفعه نیز نظیر احداث سالن‌های ورزشی در قالب ۹ دی و صالحی اجرایی می‌شود که تمام اینها در راستای فراخوانی جوانان به پرکردن اوقات فراغت و دور نگه داشتن آنها از تهاجمات فرهنگی است.

حسینی ادامه داد: در بحث‌ درمانی نیز مراکز درمانی ما فعال شده به طوری که در شهرستان گرمی یک مرکز درمانی در شهرستان پارس‌آباد نیز یک مرکز درمانی بسیج وابسته به سپاه در حال احداث است.

وی وظیفه بسیج را بسیار گسترده اعلام کرد و گفت: پاسخ به نیازهای اساسی نظام، ایجاد وحدت اسلامی و … جزو این وظایف است و بسیج امروز در کنار آحاد ملت توانسته است تمام این فعالیت‌ها را به خوبی انجام دهد.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل پیشگامی در سازندگی و خدمات دهی به مردم در حوادث غیرمترقه را بیان کرد و گفت: توسعه و عمق‌بخشی به آگاهی‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی از دیگر فعالیت‌های بسیج در کشور است.

حسینی اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های فرهنگی و عملی بسیج در عرصه رزم و آمادگی دفاعی نیز غفلتی نداشته و هر زمان دشمن قصد سوءاستفاده فرهنگی داشته باشد بسیج ما در قالب گردان‌های رزم آمادگی دفاع از کشور را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آغاز هفته بسیج را یادآور شد و گفت: آغاز هفته بسیج مصادف با اربعین حسینی است و جو غالب در برنامه‌های امسال عاشورایی خواهد بود.

وظیفه ما انتقال فرهنگ عاشورا و تاسوعا است

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عنوان کرد: وظیفه ما انتقال فرهنگ عاشورا و تاسوعا است و بر همین اساس ما شب اربعین که اولین شب هفته بسیج خواهد بود همایشی را در تمام شهرستان‌ها در قالب تجلیل از شهدای مدافع حرم برگزار خواهیم کرد.

حسینی همچنین به تجمع بزرگ عاشوراییان تحت عنوان مدافعان حرم نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور خانواده‌های معظم شهدا در استان انجام می‌شود.

وی عمده برنامه این هفته را برگزاری یادواره شهید غلامحسین دیده‌بان شهید شاخص اصناف کشور اعلام کرد و گفت: این یادواره و یادواره ۱۲۵ شهید اصناف استان وابسته به بازاریان را امسال در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار خواهیم کرد.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: همچنین در این هفته جشنواره جهادگران علم و فناوری برگزار شده و همزمان با سایر استان‌ها از برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد.

تشکیل بسیج بسیار مقدس است

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: بیش از ۳۵ سال سابقه در این کشور نشان داده است هر کس و هر کجا با روحیه بسیجی و تفکر بسیجی‌وار وارد عمل شده خروجی بسیار مثبتی داشته و موفق بوده است.

وی فلسفه تشکیل وجودی بسیج را بسیار مقدس اعلام کرد و گفت: بسیج قبل از آغاز جنگ در کشور ما ایجاد شده بود و این نشان از دوراندیشی و تفکر والای امام راحل بود.

حسینی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی و در راستای حفاظت و صیانت از تمامیت کشور بسیج نیرویی بسیار تاثیرگذار بود، یادآور شد: در کنار ارتش و سپاه بسیج توانست نقشی بسیار مهم را ایفا کند که اگر نبود جنگ سرنوشت دیگری را به خود می‌دید.

وی یادآور شد: حضور بسیج در اولین ماه‌های جنگ تحمیلی پیروزی نظام اسلام را رقم زد و بعد از آن نیز ما مشاهده کردیم که چطور در هشت سال دفاع مقدس نیروهای دشمن را در پشت خاکریزها به خاک زده است.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به نقش بسیج در دوران سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره نیز بسیج بسیار موفق ظاهر شد و توانست عرصه سازندگی کشور را به ساحل نجات برساند.

بدنه بسیج کاملا مردمی و برخواسته از دل ملت است

حسینی با تاکید بر اینکه بدنه بسیج یک بدنه کاملا مردمی و برخواسته از دل ملت است، تصریح کرد: اکنون نیز در مقابله با تهاجم فرهنگی بسیج تمام قوای خود را به کار برده و با ورود به عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در مقابل استکبار جهانی و آمریکا مبارزات بسیاری را انجام داده است.

وی به نقش بی‌نظیر بسیج اشاره کرد و گفت: قدرت این نهاد مردمی بر هیچ کس پوشیده نیست و به جرات می‌توان گفت که بسیج با مردمی‌ترین و شورانگیزترین حرکت‌ها در کنار حکومت اسلامی حاضر و ناظر است.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه اگرچه در مقابله با تهاجم فرهنگی برخی سازمان‌های فرهنگی کوتاهی کرده‌اند، گفت: در حال حاضر بسیج با ریشه‌یابی این حرکت‌ها و به صورت عقلایی وارد کار شده و با اندیشه جهادی و انقلابی خود کشور را به سمت رستگاری به پیش می‌برد.

حسینی با یادآوری اینکه اهداف و آرمان‌های انقلاب در بسیج تبیین شده است، افزود: موظف هستیم اندیشه امام و مقام معظم رهبری را در کشور ساری و جاری کنیم که این عمل بر بدنه بسیج به خوبی مشهود است.

وی اظهار کرد: ترویج شعائر اسلامی و انقلابی در سایه بسیج اتفاق می‌افتد و اردوهای راهیان نور نمونه بارز حرکت انقلابی است.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تاکید کرد: سالانه ۳۰ هزار نفر از استان اردبیل در قالب راهیان نور به مناطق جنگی جنوب و شمال غرب اعزام می‌شوند که ۱۴ هزار دانش‌آموز، شش هزار نفر از اقشار مردم و مابقی نیز دانشجویان و دانشگاهیان هستند که به عنوان تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا به این جبهه‌ها اعزام می‌شوند.