دکتر نورقلی پور، نماینده غرب گلستان:
نماینده غرب گلستان و عضو کمسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: وزارت تعاون زنجیره اشتغال و تولید را به عهده دارد.
کد خبر: ۳۲۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 12 November 2016
نماینده غرب گلستان و عضو کمسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: وزارت تعاون زنجیره اشتغال و تولید را به عهده دارد.

دکتر رامین نورقلی پور  افزود: این زنجیره هوشمندانه تعریف شده است. هر چند به نظر می رسد این زنجیره حلقه های مفقوده ای دارد که مانع از اتصال این مجموعه می شود.

وی تاکید کرد: موضوع اشتغال ارتباط مستقیم با تورم دارد و در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی بودیم که تاثیرات مثبت و منفی در زمینه اشتغال داشته است.

به گفته وی، در این مجموعه کارهای خوبی انجام شده، که مانع اشتغال است و نیاز به حرکتی داریم تا دیدگاه‌ها را نسبت به تولید کار تغییر دهیم.

وی ادامه داد: آمارها نشان از کاهش اشتغال در کشور دارد، اما شاهد هستیم که افراد جویای کار وارد بازار شده‌اند و به نظر می‌رسد این آمار تغییر کرده باشد.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی سپس اظهار کرد: بنده با توجه به حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، شاهد مشکلات این بخش هستم و متاسفانه رکود موجود در صنایع یک واقعیت است.

نورقلی پور افزود: بخشی از این مشکلات به مسائل بین المللی باز می‌گردد و سعی می‌کنیم تا در دوران پسا برجام از این رکود خارج شویم.

وی افزود: تولید در کشور گران و پر هزینه و یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی کالا، تعامل نداشتن صنایع و تامین اجتماعی است که موجب شده کالای نهایی گران باشد و این نقیصه باید جبران شود.

نورقلی پور تصریح کرد: باید از طریق کمک‌های دولت و صندوق‌های دولتی زمینه‌ای ایجاد شود تا دیگر شاهد گران بودن تولید نباشیم.

عضو کمسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت : گلستان به لحاظ توسعه صنعتی پایین است و نمی‌توانیم خودمان را با استان‌های دیگر مقایسه کنیم و یکی از عواملی که می تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند، مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

دکتر نور قلی پور در خاتمه گفت : باید تحرک در صنایع استان ایجاد کنیم تا حمایت کافی ایجاد شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار