کد خبر: ۳۲۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 10 November 2016
تابناک / معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: استان گیلان از ابتدای سال جاری با توجه به تعهدات سازمان سوادآموزی توانسته است 92.9درصد از افراد واجدشرایط جامعه هدف را پوشش دهد. گیلان پس از چهارمحال و بختیاری از این نظر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، نورالله اکبری در جلسه شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سوادآموزی فومن که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از فرماندار و مسئولین فومن به جهت همکاری با اداره آموزش و پرورش اظهار کرد: حقیقتاً شهرستان فومن در کمتر از یک ماه و نیم با هم‌افزایی و همکاری و مشارکت همه جانبه مسئولین شهرستان اقدامات خوب و قابل توجهی را در زمینه نهضت سوادآموزی انجام داده است.

وی به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «باید بهترین فکرها بنشینند و برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کنند» اشاره کرد و افزود: از دیدگاه بنده شورای آموزش و پرورش فومن مصداق عینی فرموده مقام معظم رهبری است. چرا که دارای بهترین فکرها است که می‌توانند برای عملکرد بهتر به نحو مطلوب برنامه‌ریزی کنند.

اکبری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و ساختار آموزش و پرورش به لحاظ ساختار مشکل قانونی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از مترقی‌ترین قوانینی است که مصوب شده است. این شورا برای مدیریت مشارکتی و رهبریِ مبتنی بر خرد جمعی تشکیل شده است.

وی بر الزام اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش توسط اعضا اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش وزارت‌خانه‌ای است که برای اجرای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نیازمند مشارکت همه جانبه دانش‌آموزان، اولیاء، شهروندان، انجمن اولیا و مربیان و... است.

اکبری با بیان اینکه در سال 90 نرخ باسوادی استان گیلان هفتم کشوری از نظر تعداد باسواد بود، تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سوادآموزی تعداد بی‌سوادان استان در جامعه هدف سنین 10 تا 49 سال طی سال‌های 90 تا 95 از 300هزار به 14 هزار و 250 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت بی‌سواد 10 تا 49 سال بدلیل داشتن کار و اندیشه مفید در اولویت سوادآموزی قرار دارند، تصریح کرد: استان گیلان از ابتدای سال جاری بر اساس تعهدات سازمان سوادآموزی توانسته است 92.9درصد از افراد واجدشرایط جامعه هدف را پوشش دهد و گیلان پس از چهارمحال و بختیاری از این نظر در جایگاه دوم قرار گرفته است. دستیابی به این موفقیت نتیجه همکاری همه مسئولین شهرستان‌ها با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان است.

اکبری به رشد 154 درصدی عملکرد استان گیلان در جذب بی‌سواد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و ابراز کرد: بر اساس آمارها، شهرستان فومن در مهرماه جزء شهرستان‌های دارای رتبه زیر 20 بود و این در حالیست که این شهرستان در مدت کوتاهی توانسته از بین 16 شهرستان به رتبه چهارم دست یابد.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در پایان به وجود یک دوم جمعیت بی‌سواد استان در چهار شهرستان رشت، تالش، فومن و صومعه‌سرا اشاره و اظهار کرد: شهرستان فومن از نظر عملکرد در بین این شهرستان‌ها بسیار مطلوب عمل کرده است.

در ادامه میرشمس مومنی‌زاده فرماندار فومن با بیان اینکه خوشبختانه گام‌هایی مطلوبی در زمینه سوادآموزی شهرستان برداشته شده است، اظهار کرد: همواره باید تلاش‌ها برای بهبود عملکرد شهرستان در این زمینه تداوم داشته باشد.

وی بر ضرورت همکاری کمیته‌ امداد امام(ره)، بهزیستی، دهیاران، بخشداران با آموزش و پرورش فومن تاکید کرد و افزود: در شان مردم شهرستان و مسئولین فومن نیست که در رده‌های پایین جدول سوادآموزی استان باشند. برای ارتقاء سطح و رتبه سوادآموزی شهرستان در استان تلاش همگان نیاز است.

فرماندار فومن در پایان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته جایگاه شهرستان در زمینه سوادآموزی ارتقا پیدا کرده است و این تلاش‌ها باید همواره نیز ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار