مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی (ص) در هفته وحدت در زاهدان برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷ 09 November 2016

حسین مسگرانی در 22 دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای امام خمینی (ره) تهران، ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و ادبی که طی سال‌جاری در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی در هفته وحدت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: مهلت ارسال آثار تا 30 آبان ماه است و شاعران می‌توانند اشعار خود را به زبان‌های مختلف در سه بخش شعر کلاسیک، نو و مجموعه شعر به این جشنواره ارسال کنند.

این مسؤول با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم این جشنواره جوایزی اهدا می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم این جشنواره در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی گفت: در این جشنواره میهمانانی از چهار کشور عمان، افغانستان، هندوستان و پاکستان خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کنگره به صورت دو روز در هفته وحدت برگزار می‌شود و قطعا شاعران برجسته کشوری با گویش‌های لری، ترکی، سیستانی و بلوچی در این مجلس شعر خوانی خواهند کرد.

مسگرانی گفت: پیش‌بینی می‌شود در یک یا دو سال آینده بتوانیم کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تهران نیز اظهار کرد: طی یک اردوی دو روزه زمینه حضور مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران سیستان و بلوچستان را برای بازدید از این نمایشگاه فراهم کرده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار