بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«وزیر نفت مصر در راه ایران»،« اوضاع در سامرا به حال عادی بازگشت» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 07 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
 سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است، گفت: هم اکنون دو هواپیمای مجهز امدادی از ایران به کشور عراق اعزام شده اند تا با تسهیل بخشی به اقدامات امدادی، پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.
اوضاع در سامرا به حال عادی بازگشت
حمیدرضا گودرزی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: براساس آخرین آمار واصله از شهر سامرای عراق، براثر انفجار انتحاری بمبی در یک پارکینگ عمومی، تعدادی از زائران و مسافران از جمله هشت نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده و تعداد قابل توجهی از حاضران در صحنه نیز مجروح شدند.
وی ادامه داد: این زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که براثر حمله عوامل انتحاری دچار حادثه شدند.
گودرزی درخصوص هویت این افراد گفت: از آنجایی که این زایران جزو کاروان‌های آزاد بوده‌اند، اسامی دقیق تمامی آنها مشخص نیست اما براساس تحقیقات اولیه تیم اعزامی کشور، تعدادی از این زایران از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین اصفهان بوده‌اند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر که در همان لحظات نخست انفجار، یک هیات از سفارت ایران در عراق برای اطلاع از جزییات حادثه و اتخاذ تدابیر فوری و همچنین انتقال سریع مجروحان ایرانی این حادثه به بیمارستان در محل انفجار حاضر شدند، افزود: دو هواپیمای امدادی نیز از فرودگاه تهران در حال اعزام به کشور عراق است تا اقدامات امدادی را تسهیل بخشیده و پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.
وی در پاسخ به نگرانی هموطنانی که اقوام آنها در کشور عراق به سر می‌برند، گفت: در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، اوضاع در شهر مقدس سامرا تحت کنترل امنیتی است و هیچ‌گونه خطری این شهر و مرقدهای 'امامین عسکریین' (ع) را تهدید نمی‌کند. بطوری که پس از تدابیر امنیتی اولیه که در محل انفجار و اطراف حرم امامین عسکریین (ع) به اجرا درآمد و اطمینان از نبود هرگونه تهدید تروریستی در این شهر، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است.
 اف بی ای کلینتون را مجرم ندانست
تنها یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی اعلام کرد که جدیدترین ایمیل های بدست آمده از کامپیوتر دستیار کلینتون نشانه ای از ارتکاب جرم یا فعالیت مجرمانه ندارد.
به نوشته نیویورک تایمز، جیمز کومی، رئیس اف بی آی روز یکشنبه ۱۶ آبان به قانونگذاران آمریکایی گفت که پلیس فدرال آمریکا بعد از بررسی ایمیل های جدید مربوط به کلینتون به این نتیجه رسید که او هیچ فعل مجرمانه ای انجام نداده و به همین دلیل علیه او اعلام جرم نمی شود.
کومی پیشتر در تابستان گفته بود براساس تحقیق اف بی آی، کلینتون فعل مجرمانه ای انجام نداده است اما ناگهان یازده روز پیش، جیمز کومی در نامه ای به اعضای برخی از کمیته های کنگره آمریکا خبر داده بوده که در حاشیه تحقیق اف بی آی درباره مسائل اخلاقی شوهر دستیار کلینتون، به مجموعه ای از ایمیل های جدید رسیده و نیاز به بررسی آن دارد.
این خبر ضربه شدیدی به ستاد انتخاباتی کلینتون زد بطوریکه در برخی نظرسنجی ها، ترامپ خود را به او رساند.
اقدام رئیس اف بی آی با واکنش های زیادی همراه شد. ستاد کلینتون او را متهم به انتشار هدفمند اطلاعات برای تاثیر گذاری بر انتخابات متهم کردند.
باراک اوباما نیز در یک سخنرانی ضمنی از این اقدام او حمایت کرد.
با این حال، ترامپ و جمهوریخواهان ماجرای بررسی ایمیل های جدید کلینتون را دلیلی بر بی کفایتی او دانستند.
به نوشته سی ان ان، این اعدام روز یکشنبه اف بی آی می تواند خیال ستاد کلینتون را در ساعت های مانده به انتخابات راحت کند تا در روز سه شنبه با اختلاف ترامپ را در انتخابات شکست بدهد.
طبق نظرسنجی روزنامه دست راستی وال استریت ژورنال، ۴۴ درصد رای دهندگان از کلینتون و ۴۰ درصد از ترامپ حمایت می کنند. دو رقیب عمده انتخابات روز یکشنبه به آخرین تلاش ها برای جذب رای ادامه می دهند.
نظرسنجی‌ها حاکی از آنست که کلینتون هنوز از رقیب خود جلوتر است اما این برتری بسیار کم است و ایالت‌های سرنوشت‌ساز می‌توانند همه چیز را به نفع یکی از نامزدها تغییر دهند.
وزیر نفت مصر در راه ایران
خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو هیات همراه وزیر نفت مصر در فرودگاه قاهره گزارش داد که طارق المُلا در راه تهران است اما روزنامه الیوم
السابع این خبر را تکذیب کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مصری از سفر طارق المُلا وزیر نفت مصر به تهران خبر داد.
این در حالیست که روزنامه الیوم السابع به نقل از یک مقام مصری دیگر این خبر را تکذیب کرد و گفت که طارق الملا اکنون در امارات متحده عربی است.
به دنبال تنش در روابط میان عربستان سعودی و مصر، پایگاه خبری «رأی الیوم» روز گذشته با اشاره به سفر وزیر نفت مصر به عراق گزارش داد که این سفر مقدمه چینی و انجام هماهنگی از طریق بغداد برای سفر به تهران بوده است.
روابط دو کشور مصر و عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته رو به سردی نهاده است و سخنان اخیر وزیر نفت مصر مبنی بر اینکه عربستان سعودی از دو ماه پیش صادرات خود به مصر را قطع کرده است، بر این امر صحه می‌گذارد.
قدردانی تلویزیون روسیه از سردار سلیمانی
مشاور مدیرعامل شبکه روسیا الیوم با اشاره به همکاری کشورش با ایران برای آزادی سوریه از چنگ تروریستها، از شجاعت سردار قاسم سلیمانی قدردانی کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از العالم؛ ورونیکا راشنینکوا از جان فشانی های سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قدردانی کرد و گفت ما شجاعت و قهرمانی وی را ارج می نهیم.
ورونیکا راشنینکوا، مسئول رسانه ای روس این سخنان را در همایش مطبوعاتی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در تهران مطرح کرد.
راشنینکوا گفت :طی 5 سال گذشته روند جنگ تبلیغاتی به خاطر مواضع برخی کشورها از جمله ایران و روسیه در مقابله با تهاجم اطلاعاتی کشورهای غربی شدت یافته است.
وی گفت: رسانه ها  اطلاعات دقیقی درباره حوادث کنونی منطقه دراختیار دارند.
«پوتین» لباس‎های کثیف غرب را به نمایش می‎گذارد
«کورت ولکر» نماینده سابق آمریکا در ناتو از ابزارهایی که رییس جمهور روسیه برای خدشه دار کردن حیثیت و ارزش های غربی از آنها استفاده میکند، سخن گفت.
خبرگزاری مهر: «کورت ولکر» تاکید کرد رئیس جمهور روسیه صرفا با نشان دادن «لباس های کثیف» غرب، مردم را به این نظام سیاسی بی اعتماد کرده است.
به گزارش اسپوتتنیک، «کورت ولکر» نماینده سابق آمریکا در ناتو از ابزارهایی که رییس جمهور روسیه برای خدشه دار کردن حیثیت و ارزش های غربی از آنها استفاده میکند، سخن گفت.
این سیاست مدار آمریکایی گفت پوتین «دست به دروغ گویی نمی زند» ولی به جای آن «لباس های کثیف» غرب را بیرون آورده و به نمایش می گذارد تا مردم آن را ببینند و اعتماد را نسبت به نظام سیاسی خود از دست دهند.
ولکر با متهم کردن روسیه به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که این برای اولین بار از زمان جنگ سرد است که روسیه به نحوی گسترده در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می کند، و در این باره به هک ایمیل های حزب دموکرات، اظهارنظرهای ترامپ در مورد رابطه با پوتین و غیره اشاره نمود.
وی همه اینها را نتیجه فعالیت های روسیه و «حمله به دموکراسی» توصیف کرد و گفت: پوتین به دنبال بازنگری در موافقت نامه های امضا شده پس از سال 1989 است چرا که نمی خواهد با ازهم فروپاشی اتحاد شوروی موافقت کند.
ولکر در باره روابط احتمالی مسکو واشنگتن در صورت پیروزی ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: اگر ترامپ پیروز شود، می تواند از الحاق کریمه به روسیه چشم پوشی کند و تا مدتی از توجه به مساله حضور نظامی در منطقه بالتیک نیز غافل شود.. و اما اگر کلینتون پیروز شود، پوتین به او احترام نخواهد گذاشت و او را به عنوان همکار مناسب نخواهد پذیرفت.
گفتنی است مقامات کاخ سفید بارها روسیه را به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمایت از نامزد جمهوریخواه«ترامپ» متهم کرده اند و این در حالی است که روسیه این ادعاها را رد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار