رضایی با اشاره به اینکه انتظار داریم شاهد اثرات بیشتر دانشگاه‌ها در سطح جامعه باشیم، افزود: در سطح شهرستان 11 مرکز آموزش عالی وجود دارد و سرمایه‌ای ارزشمند برای ملایر به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۲۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 07 November 2016
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: مشارکت دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع شود بنابراین امروزه ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه‌ها و حوزه صنعت و تولید، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش ایسنا ؛عبدالعظیم رضایی با تأکید بر اینکه لازم است تا هم کیفیت تحصیل در دانشگاه‌ها بالا برود و هم از ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها به نحو مطلوب استفاده شود، اظهار کرد: مراکز آموزش عالی نقش مهمی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این ارتباط هنوز به شکل منطقی، درست و اثرگذار در سطح کشور حاکم نیست، عنوان کرد: ما مدعی جایگاه علمی ممتاز در سطح جهانی هستیم اما علمی که نتیجه‌اش رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی نباشد، ارزش خاصی ندارد بنابراین تولید علم باید منجر به خلق ثروت و رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شود.

رضایی با اشاره به اینکه انتظار داریم شاهد اثرات بیشتر دانشگاه‌ها در سطح جامعه باشیم، افزود: در سطح شهرستان 11 مرکز آموزش عالی وجود دارد و سرمایه‌ای ارزشمند برای ملایر به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران و نخبگان کارآمد و موفق کشور، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: سنگ بنای درستی که برای تأسیس این دانشگاه گذاشته شده، باعث شد مسیر رشد و پیشرفت به سرعت طی شود به گونه‌ای که امروز شاهد فعالیت 30 هزار عضو هیئت علمی و یک میلیون و 300 هزار دانشجو در واحدها و مراکز مختلف سطح کشور هستیم.

فرماندار ملایر تصریح کرد: ایجاد رشته‌های بومی در حوزه مبل و منبت و صنایع چوب و استفاده از ظرفیت خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برای توسعه صنعت و رشد اقتصادی شهرستان جزء انتظارات ما از رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار