مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از تشکیل 15 اکیپ پیشگیری اطفاء حریق در مناطق بحرانی این استان و مستعد وقوع حریق خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 07 February 2015

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از تشکیل 15 اکیپ پیشگیری اطفاء حریق در مناطق بحرانی این استان و مستعد وقوع حریق خبر داد.

محمدرضا همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه موضوع پیشگیری کنترل حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع از وظایف اصلی منابع طبیعی است، اظهار داشت: با آغاز فصل گرما در همدان معمولاً پوشش گیاهی مراتع خشک و احتمال آتش‌سوزی براساس بی‌احتیاطی بالا می‌رود.

وی از تشکیل 15 اکیپ پیشگیری اطفاء حریق در مناطق بحرانی استان و مستعد وقوع حریق خبر داد و افزود: این اکیپ‌ها سالانه در پیشگیری از وقوع حریق اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: در سال گذشته حریق در سطح مراتع استان از حیث تعداد، 114 فقره با 780 هکتار بوده که خوشبختانه در سال جاری 82 فقره با 275 هکتار بوده که با کاهش چشمگیری مواجه شد.

یک هزار و 133 رأی صادر شده پرونده‌های قضایی حراست از منابع طبیعی

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف منابع طبیعی حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از تخریب و تصرف است، گفت: سالانه به طور میانگین 100 پرونده در خصوص تخریب و تصرف و بهره‌برداری غیر مجاز از منابع استان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌شود و پس از صدور رأی نسبت به خلع ید و رفع تصرف اقدام می‌شود.

همتی با بیان اینکه در سال جاری نیز 868 فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده، ادامه داد: در این مدت 1133 رای خلع ید و رفع تصرف صادر شده که منجر به ملی شدن 352 هکتار از اراضی گشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 539 فقره پرونده محاکمه قضایی در حال رسیدگی است، گفت: از سال 85 تاکنون 7 هزار هکتار به ارزش 70 میلیارد تومان رفع تصرف و بازپس‌گیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان متذکر شد: استان همدان دارای 905 هزار هکتار عرصه‌های طبیعی و ملی است که در سطح یک‌هزار و 300 پلاک ثبتی پراکنده است.

وی در پایان اذعان داشت: مالکیت این عرصه بر اساس قانون به نام دولت است و حقوق بهره‌برداری از مراتع به نام دامداران داری پروانه چرا و طرح مرتع‌داری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار