رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد گفت: 32 کامیون وتریلر اقلام مورد نیاز زایران اربعین حسینی(ع) شامل مواد غذایی، وسایل پخت وپز، حمام سیار، پتو و موکت و سایر اقلام مورد نیاز با 15 دستگاه کامیون و تریلر به موکب های کربلا ارسال شد.
کد خبر: ۳۲۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 06 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا جعفری خرمی اظهار کرد: این میزان اقلام به ارزش 25 میلیارد ریال تعهد ستاد عتبات عالیات استان یزد برای آیین اربعین حسینی (ع) است.
وی از نیاز 55 تن برنج و 25 تن گوشت به ارزش پنج میلیارد ریال برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) خبرداد و افزود: تاکنون مردم وخیران استان یزد پنج میلیارد ریال درقالب جنس و موادغذائی و یک میلیارد ریال نیز کمک نقدی برای این منظور اهدا ء کردند.
جعفری خرمی بابیان اینکه برای زئران اربعین حسینی نیاز به کمک های مردمی است، ادامه داد: مردم مومن و خیر استان یزد می توانند کمک های نقدی خود را برای پذیرائی از زائران اربعین حسینی به حساب 0104047070007 بانک ملی شعبه بازار یزد واریز کنند.
وی ادامه داد: امسال در اربعین حسینی 30 هزار زائر در موکب های استان اسکان و تغذیه می شوند و برای اسکان زائران، 15 موکب توسط این ستاد در شهر مقدس کربلای معلی برپا می شود.
این مسئول اضافه کرد: بیش از 500 نفر از نیروهای مردمی استان یزد که از همه اقشار از بازاری تا پزشک در میان آنان حضور دارند در این موکب ها در زمینه اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی همکاری می کنند .
وی زمان پذیرایی از زائران اربعین حسینی را از بیستم آبان ماه تا پنجم آذر ماه بیان کرد و افزود: موکب های استان یزد که در کربلا برپا می شود، ظرفیت اسکان 500 تا پنج هزار زائر را در هر شب دارد.
این مسئول تصریح کرد: خیران و نیکوکاران استان سال گذشته 12میلیارد ریال برای تامین غذا زائران اربعین حسینی اهداء کردند که امسال بخاطر اسکان زائران، نیاز به تامین 25 میلیارد ریال کمک های مردمی است.
جعفر خرمی بابیان اینکه هرسال فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی در بین جوانان پر رنگ تر می شود ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی نماد اقتدار و وحدت شیعیان است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد تصریح کرد: امسال دراربعین حسینی (ع) 800 نفرازدانشجویان بسیجی استان یزد نیز در قالب خادمین جای پای یار طرح نظافت بین عمود 640 تا یکهزار و100را در کربلاعهدار هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار