به همت جهاد دانشگاهی قزوین؛
با همت کانون دانشجویی طراحان لباس بانو و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین، نشست تخصصی «جایگاه طراحی لباس در تولید پوشاک ایرانی»، در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 06 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، نشست تخصصی «جایگاه طراحی لباس در تولید پوشاک ایرانی»، در سالن حافظ حوزه هنری قزوین با حضور فعالان عرصه پوشاک، دانشجویان طراحی لباس و دوخت استان برگزار شد.

در این نشست تخصصی که به همت کانون دانشجویی طراحان لباس بانو و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شد مریم السادات خرمدره و مریم الهیاری از اساتید و کارشناسان طراحی لباس به بررسی زوایای مختلف طراحی لباس در کشور پرداخته و راهکارهای خود را ارائه کردند.

ایران بازار فوق‌العاده‌ای برای پوشاک در اختیار دارد

مریم السادات خرمدره کارشناس طراحی لباس در این نشست با تأکید بر اینکه طراحان لباس باید برای تمامی اقشار جامعه مطابق با سلیقه و سن و باورهای قشر هدف طراحی لازم را انجام دهند اظهار کرد: ایران بازار فوق‌العاده‌ای برای پوشاک در اختیار دارد که اگر سرمایه‌گذاری و حمایت لازم از طراحان لباس صورت بگیرد بی‌شک پتانسیل خوبی برای ارتقاء اقتصادی در جامعه ایجاد خواهد شد.

 وی افزود: در حال حاضر سرفصل‌های خوب و بروزی در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شده که متأسفانه در عملیاتی کردن آن دچار مشکل هستیم، همین امر هم سبب شده تا طبق این سرفصل‌ها پیش نرویم.

خرمدره تصریح کرد: باید دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و طراحان لباس وارد شده و با حمایت و اختصاص بودجه مناسب به بهبود وضعیت پوشاک و تولید آن در کشور کمک نماید.

تولیدکننده باید بر حسب نیاز مخاطب و بازار اقدام به طراحی لباس کند

مریم الهیاری نیز در این نشست با تأکید بر اینکه  طراحی لباس باید با توجه به نیاز مخاطب ایرانی و با رعایت باورها، عقاید و عرف جامعه باشد گفت: تولیدکننده باید به مخاطب نزدیک شود و با توجه به نیاز آن‌ها لباس‌ها و پوشاک مختص آن‌ها را طراحی کند.

 وی افزود: باید در طراحی پوشاک نگاه بازاری و تجاری در کنار هنر مورد توجه باشد که برای رسیدن به این مقصود نیازمند آموزش‌های نوین طراحی و تطبیق این آموزش‌ها با نیاز روز کشور هستیم.

این کارشناس طراحی لباس خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به این مقصود همه وارد گود شده و در این مسیر حرکتی سازنده داشته باشیم که بی‌شک با همت و پشتکار صورت گرفته در بازار پوشاک کشور گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست تخصصی جلسه پرسش و پاسخ بین کارشناسان و حاضران انجام شد و حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند.

این سلسله نشست‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و در پایان برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار