مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ایلام از واگذاری زیرساخت های مورد نیاز پارکینگ اربعین مهران به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 05 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عباداله باقری اظهار کرد:زیرساخت های مورد نیاز پارکینگ اربعین مهران با 90 هکتار مساحت آماده شده و در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به بخش خصوصی واگذار می شود.
 
وی یادآور شد: ورودی و خروجی پارکینگ مشخص شده و به 6 ناحیه برای استقرار خودروهای شخصی و اتوبوس های مسافربری برون شهری مختص هر استان کشور تقسیم بندی شده است.
 
باقری تاکید کرد: نرخ ورودی خودرو به این پارکینگ و دیگر پارکینگ های خصوصی شهر مهران توسط شورای ترافیک مصوب شده و کمیته نظارتی متشکل از تعزیرات حکومتی، راه و شهرسازی، حمل و نقل پایانه ها، استانداری و شهرداری مهران نیز بر رعایت نرخ های مصوب نظارت می کنند.
 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ایلام با بیان اینکه 250 هکتار پارکینگ عمومی اربعین و پارکینگ های شخصی در مهران برای استقرار خودروهای زائران پیش بینی شده است، گفت: ورودی تمامی پارکینگ ها بر اساس نرخ مصوب شورای ترافیک استان ایلام یکسان است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
 
باقری یادآور شد: علاوه بر این تمامی خیابان هایی که در مهران عرض بیشتر از 14 متر دارند به صورت طرح پارکبان به بخش خصوصی واگذار شده تا در صورت نیاز زائران خودروهای خود را در ایم معابر پارک کنند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت پارک 200 هزار خودرو در پارکینگ های مهران آماده سازی شده و از این نظر هیچگونه مشکل و مساله ای نخواهیم داشت ضمن اینکه تمام زیرساخت ها و ساز و کارهای لازم برای ارائه خدمات ترافیکی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.
 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ایلام در خصوص واگذاری پایانه مسافری برکت مهران به بخش خصوصی نیز گفت: این پایانه در زمینی به مساحت 30 هکتار در چهار بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین احداث شده و مختص استقرار اتوبوس های بین شهری است.
 
باقری افزود: این پایانه در چهار بخش ساخته شده که در هر بخش آن اتوبوس های متعلق به یک ناحیه خاص از کشور مستقر خواهند شد همچنین سکوهای فروش بلیط و محل استقرار شرکت های مسافربری و همچنین سکوهای پارک سوار مخصوص پیاده و سوار شدن مسافران در این پایانه در نظر گرفته شده است.
 
نبود کنترل ترافیکی وسایل نقلیه بین شهری و درون شهری یکی از مشکلات ترافیکی اربعین سال گذشته بویژه در شهر مهران بود که امسال مسئولان استان ایلام تلاش کردند ساز و کار رفع این مشکل را با ساخت پایانه و تعیین مسیرهای مشخص برای تردد اتوبوس های بین شهری و درون شهری و همچنین ایجاد پارکینگ های برای وسایل نقلیه شخصی فراهم کنند.
 
در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری ایلام تردد کردند ولی پیش بینی می شود امسال این تعداد به 2 میلیون نفر افزایش یابد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار