مردم قم مخصوصا مردم مناطق محروم آن سالهاست از کمبود مراکز درمانی در رنج هستند و سالهاست منتظر بهره برداری از پروژه هایی نیمه تمام درمانی در قم می باشند، تحت این شرایط انتظاری که از مسئولین می رود این است که مسئله سلامت مردم قم را دستخوش بازی های سیاسی قرار ندهند و فراتر از جناح بندی های سیاسی به مسئله درمان بپردازند.
کد خبر: ۳۲۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 31 October 2016
به گزارش تابناک قم، روز گذشته هاشمی وزیر بهداشت در جمع خیرین سلامت  درباره عوارض شهرداری ها به پروژه های سلامت اظهار داشت: در تمام دنیا شهرداری ها برای ساخت بیمارستان و پروژه های درمانی هم زمین می دهند و هم مشارکت می کنند اما در کشورها در بسیاری از شهرها، شهرداری ها نه تنها این کمک ها را نمی کنند بلکه با عوارض سنگینی که مطالبه می کنند، خیرین را از ورود به این عرصه باز می‌دارند.

وی گفت: یک نمونه آن بیمارستانی است که در شهر مقدس قم در جمکران باید ساخته شود و شهرداری این شهر 100 میلیارد تومان مطالبه کرده است.

اما ولی الله بیاتی قم رئیس شورای اسلامی شهر قم در جلسه شورا در پاسخ به ادعای وزیر بهداشت در مورد درخواست 100 میلیارد تومانی عوارض از یک بیمارستان در جمکران گفت: این اظهار نظر وزیر بهداشت کذب محض است و اصلا بیمارستانی در جمکران به مرحله محاسبه عوارض نرسیده است که رقم آن 100 میلیارد تومان باشد.

مردم قم مخصوصا  مردم مناطق محروم آن سالهاست از کمبود مراکز درمانی در رنج هستند و سالهاست منتظر بهره برداری از پروژه هایی نیمه تمام درمانی در قم می باشند، تحت این شرایط انتظاری که از مسئولین می رود این است که مسئله سلامت مردم قم را دستخوش بازی های سیاسی قرار ندهند و فراتر از جناح بندی های سیاسی به  مسئله درمان بپردازند.

حتی در بخشی از قسم نامه پزشکان در ایران آمده است" قسم یاد می کنم همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارم، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارم."

وابستگی جناح سیاسی یکی از امیالی است که متاسفانه این روزها برهرمسئله حتی سلامت مردم هم ارجعیت داده می شود.

استان قم در حالی دارای چندین پروژه نیمه‌تمام در بخش درمانی است که زیرساخت‌های موجود نیز به دلیل فرسودگی و کمبود تجهیزات جوابگوی نیازهای اساسی جمعیت بیش از یک‌میلیون‌نفری این شهر نیست.

توجه به بحث درمان و سلامت در قم باید یک نگاه ملی باشد نه یک نگاه سیاسی؛ استان قم شاهراه مواصلاتی17 استان کشور است و اگر خدایی ناکرده یک حادثه مانند تصادف زنجیره ای  در این شاهراه رخ دهد بخش درمان و خدمات درمانی و تجیهزات پزشکی از جمله امبولانس و بالگردهای موجود در استان قم جوابگو نخواهد بود.

هر فردی وابسته به هر جناح و حزبی در ایران باشد در ابتدا مسلمان است و در منش اسلامی نمی توان سلامت را قربانی احزاب کرد، این مسئله در میان غیر مسلمانان هم به دلیل اهمیت سلامتی حاکم است سازمان پزشکان بدون مرز یا ام‌اس‌اف (MSF) یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های پزشکی در جهان است که بیش از ۳۶۰۰۰ داوطلب از ۶۰ کشور در آن کار می‌کنند، تعهد اعلام‌شده در سازمان پزشکان بدون مرز به مراقبت از بیماران بدون توجه به نژاد، مذهب یا وابستگی سیاسی و شهرت آن از لحاظ کار کردن در سخت‌ترین شرایط تاکید شده است.

بر اساس آمار غیر رسمی ظرفیت تخت های اورژانس در استان قم100درصد تکمیل است مسئولین کشوری و استانی بارها قول افتتاح پروژه های نیمه تمام درمانی در قم را به مردم داده اند اما هنوزاین مسئله عملی نشده و مشکلات درمانی و کمبود تجهیزات یکی از مشکلات اساسی مردم قم است.

با وجود همه مشکلات درمانی در قم وارد شدن جناح بندی و مسائل سیاسی به بخش سلامت مردم قم گره کارها را محکمتر و مشکلات سلامت مردم را بیشتر خواهد کرد.

منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار