ترکاشوند:
شهردار کرج گفت: باغ سیب مهرشهر با حمایت دولت تدبیر و امید و شورای اسلامی شهر کرج سرفراز باقی می ماند و به عنوان میراث و گنجینه ای ارزشمند برای نسل های آیندگان حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 30 October 2016
علی ترکاشوند اظهار داشت: توافقات خوبی با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صورت گرفته که منتج به امضای تعدادی تفاهم نامه و قرارداد شده و پس از تصویب اعضاء شورای شهر کرج و با حمایت استانداری البرز شاهد عملیاتی کردن آنها خواهیم بود و ان شاء الله برای تثبیت و حفظ این میراث ملی و تاریخی با مشکل و مانع خاصی مواجه نیستیم.
با بیان اینکه با در نظر گرفتن مشکلات و مخاطرات زیست محیطی و روند فزاینده ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها، اقدام به تفکیک یا تخریب یک باغ با ابعاد جهانی به مساحت 340 هکتار اقدامی نسنجیده و غیر کارشناسی به شمار می رود، گفت: باغ سیب مهرشهر هویت و نشانه ای از باغشهر بودن کرج در گذشته است و نباید اجازه دهیم که این میراث ارزشمند دستخوش سودجویی و اختلاف سلیقه ها شود.
 کلیددار ایران کوچک اضافه کرد: همانطور که استحضار دارید رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته در پاسخ به نامه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواستار همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مدیریت شهری کرج در جهت حفظ باغ سیب مهرشهر شدند و اکنون فضای خوبی برای تعامل شکل گرفته است که امیدوارم نتیجه و خروجی نهایی آن موجبات خرسندی دوستداران محیط زیست را فراهم آورد.
شهردار مرکز البرز با اشاره به تجربه موفق واگذاری اراضی باغستان یا نهالستان محمدشهر به شهرداری کرج، اذعان داشت: سوابق امر نشانگر آن است که نیت ما برای تملک اراضی باغ سیب و تحویل زمین معوض به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شفاف و خیرخواهانه و در جهت حفظ آن است و هیچ نیت سوئی در میان نیست و امیدوارم در آینده ای نزدیک این پرونده با مساعدت مسئولان ملی، استانی و شهری مختومه شود.
به گفته ترکاشوند، گنجینه هایی همچون باغ سیب مهرشهر، کاخ مروارید و... نمی توانند در مالکیت مادی شخص حقیقی یا حقوقی باشند و به تمام مردم کشور تعلق دارند و این ها سرمایه هایی هستند که باید برای نسل های آینده حفظ شوند؛ چرا که تخریب محیط زیست و باغات نشانه هایی شومی برای گرفتاری ها و مصیبت های بزرگ در آینده به شمار می روند و باید مانع از تحقق آنها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار