فاطمه اسکندری، عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید از فرصت سفر رئیس جمهور به استان البرز برای بیان نیازها اصلی و واقعی بانوان این استان به درستی استفاده شود.
کد خبر: ۳۱۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 26 October 2016
فاطمه اسکندری اظهار داشت: استان البرز یک استان مهاجرپذیر بوده که درصد رشد جمعیت آن از درصد کشوری بیشتر است.

وی افزود: به همین دلیل البرز دارای یک جمعیت بسیار جوان است که نیمی از این جمعیت را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای متنوع هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بر اساس گزارش مسؤولان دستگاه‌های مختلف، بانوان و دختران البرزی در حوزه‌های مختلف به ویژه ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... استعدادهای زیادی دارند که در صورت فراهم‌سازی شرایط لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز، می‌توان از این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار استان و حتی کشور استفاده کرد.

اسکندری گفت: به عنوان نمونه در برخی از رشته‌های ورزشی، بانوان البرزی به مراتب بهتر از پسران عمل کرده و می‌کنند، درصد ورود دختران البرزی به دانشگاه‌ها بیشتر از پسران است و بانوان فرهیخته و هنرمند این استان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری ممتازی حتی در سطح ملی ارائه کرده‌اند.

وی بیان داشت: به طور قطع با فراهم‌سازی شرایط مناسب، زنان و دختران البرزی می‌توانند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند که متاسفانه در این حوزه ضعف‌هایی را تحمل می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: به عنوان نمونه امکانات ورزشی برای دختران و پسران به طور عادلانه و مساوی در البرز و شهرستان کرج توزیع نشده و این در حالی است که نخستین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک یک ورزشکار محجبه البرزی است.

اسکندری با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری به استان البرز گفت: به طور قطع این سفر می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان، جذب اعتبارات و بودجه مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های کلان و رفع کاستی‌ها و کمبودها داشته باشد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل باید از این فرصت برای تشریح ظرفیت‌ها، استعدادها، کمبودها و نیازهای جامعه بانوان برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بهترین استفاده را داشته باشیم.

اسکندری در پایان گفت: به طور قطع اگر بتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم، بخش مهمی از نیازهای بانوان البرزی برآورده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار