کد خبر: ۳۱۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 25 October 2016


در آستانه سفر رئیس جمهوری به البرز، نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشستی ویژه در استانداری مطالبات مردم را بیان کردند.

به گزارش ایرنا، تقویت نقش شوراها در مدیریت شهری به منظور افزایش مشارکت اجتماعی و بهبود کارآیی شهرداری ها به دلیل ارتباط بیشتر این پارلمان های شهری با مردم و اینکه بسیاری از مطالبات مردم از طریق شوراها به روند مدیریت شهری منتقل و پیگیری می شود از جمله موضوعاتی بود که ازسوی این منتخبان به آن پرداخته شد .

اینکه مردم باید انتظارات خود را از شورا ها مطالبه کنند و شورا ها موظفند بر امور شهروندان و نیازهای آنها رسیدگی کنند و شوراها نماد مردم سالاری دینی هستند از دیگر موضوعاتی بود که منتخبان دراین نشست درآستانه سفر رئیس جمهوری مورد توجه قرار دادند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز دراین نشست به مسائلی از جمله پسماندها ، تعیین وضعیت سهم آب استان البرز ، فاضلات و ترافیک پرداخت .

مریم درهم بخش افزود: گازرسانی به روستاهای جاده چالوس و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای سیاست های دولت ' تدبیرو امید' از دیگر موارد مورد توجه دراین زمینه است .

وی با اعلام اینکه مردم ایران کوچک آماده استقبال از رئیس جمهوری برای به تصویر کشاندن عرصه دیگری از حضور برای سرافرازی هرچه بیشتر ایران اسلامی هستند گفت: امروز اعضای شوراهای اسلامی گردهم آمده اند تا به بیان برنامه ها و مشکلات خود با هدف تامین رضایت هرچه بیشتر مردم بپردازند .

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز دراین نشست ،شوراها را کوله بار بزرگی از تجربه در زمینه ایجاد مشارکت عمومی عنوان کرد و افزود: باید هرچه بیشتر به نقش شوراها توجه داشت .

محمود دادگو ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم جایگاه شوراها در برنامه پنج ساله ششم توسعه تضعیف شده و شوراها باید نظاره گر درآمدهایی باشند که به حساب خزانه می آید .

وی یادآورشد: لازم است تمهیدات ویژه ای با درایت دولت ' تدبیر وامید' دراین زمینه صورت گیرد و منتخبان مردم در پارلمان های شهری همراهی لازم را خواهند داشت .

اقدامات موثر برای راه اندازی قطارشهری کرج ، توسعه ناوگان حمل ونقل شهری از جمله موضوعاتی بود که رئیس شورای اسلامی شهر کرج به آن پرداخت و گفت: تلاشها برای حصول به نتایج بهتر دراین راستا همچنان ادامه دارد .

دادگو گفت: انتقال زندانها از کرج یکی از مشکلاتی است که به دغدغه ای اجتماعی تبدیل شده که و موانع سر راه شوراها محسوب می شود .

مشکلات جاده چالوس ،بحران آب و جوابگو نبودن تنها بیمارستان نظرآباد ، مشکلات مردم شهرستانهای اشتهارد ، فردیس و طالقان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز مورد بررسی قرار گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار