کد خبر: ۳۱۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 22 October 2016


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز بر تسریع روند رفع مشکلات واحدهای تولیدی در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ عباداله کامکار صبح امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در استان البرز به صورت ویژه و اساسی صورت گیرد توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی ادامه داد: در این راستا استان البرز با راه‌اندازی ستاد رفع موانع تولید اقدامات بسیار موثری را در زمینه رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان البرز انجام داده است.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی توسعه واحدهای تولیدی است، افزود: استان البرز با داشتن ظرفیت‌های بسیار در این حوزه و وجود شهرک‌های صنعتی می‌تواند در رسیدن به اقتصاد مقاومتی شتاب بیشتری را به خود بگیرد.

کامکار تأکید کرد: ستاد رفع موانع تولید تاکنون اقدام به شناسایی واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان کرده است و با رفع مشکلات آنها و معرفیشان به بانک‌ها آنها را به چرخه تولید بازگردانده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در این استان برای توسعه صنایع و واحدهای تولیدی استفاده کرد، ‌گفت: استان البرز با داشتن 3500 واحد تولیدی و صنعتی می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه فعال بودن واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب شود.

معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: البته به دلیل برخی از مشکلات هم اکنون برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان به صورت نیمه فعال و غیرفعال هستند که احیای این واحدها از مهمترین اولویت‌ها است.

کامکار افزود: بر این اساس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این واحدها نیز در کمترین زمان به چرخه تولید بازگردند و چرخه‌های اقتصادی آنها فعال شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه احیای واحدهای صنعتی می‌تواند در رسیدن به اهداف اقتصادی بسیار موثر باشد، گفت: با فعال شدن این واحدها مسیر توسعه اشتغال نیز برای افراد فراهم می‌شود.

معاون استاندار البرز تأکید کرد: در این راستا و با احیای برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان 90 نیروی متخصص به کار بازگشتند و این امر توانسته علاوه بر به گردش درآوردن چرخه‌های صنعت در توسعه اقتصاد و اشتغال نیز بسیار تأثیرگذار باشد.

کامکار ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در زمینه احیای واحدهای نیمه فعال و غیرفعال در این استان اقدامات موثری را انجام دهیم لازم است تا بخشی از کارهای اقدامات در راستای فعال کردن اینگونه واحدها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صاحبان واحدهای تولیدی نیز باید تمام تلاش خود را برای تولید محصولات با کیفیت به کار گیرند خاطرنشان کرد: با کیفی شدن محصولات می‌توانیم مشتری بیشتری را جذب کرده و مردم را در خرید کالاهای ایرانی نیز تشویق و ترغیب کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار