کد خبر: ۳۱۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 19 October 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: نباید بدون کار کارشناسی دکل‌های مخابراتی را هر جای شهر نصب کرد.

محمدصادق باغستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نظرات کارشناسان در جهان و حتی در کشورمان، دکل‌های مخابراتی آسیب‌های جدی به سلامت انسان‌ها وارد می‌کند.

وی افزود: علم پزشکی این آسیب‌ها را به طور دقیق پیش‌بینی کرده است، به عنوان نمونه فردی که دچار اختلال ناشنوایی است و از سمعک استفاده می‌کند، اگر در مجاورت این دکل‌های قرار داشته باشد، سمعک وی صداهای مانند زنگ تولید کرده و تداوم قرار گرفتن در این وضعیت در میان مدت،‌ آسیب‌های جدی به مغز فرد وارد می‌کند.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: از سوی دیگر زنان باردار، کودکان، سالمندان و به ویژه افراد دارای معلولیت‌های جسمی و یا بیماران روحی، جزو اقشار به شدت آسیب‌پذیر هستند و در مجاورت با دکل‌های مخابراتی، سلامت آنها تهدید می‌شود.

باغستانی گفت: به همین دلیل است که مدیران شهری در زمان نصب دکل‌های مخابراتی، اقدامات تخصصی و کارشناسی لازم را انجام می‌دهند و این دکل‌ها را در مکان‌هایی نصب می‌کنند که کمترین آسیب را برای شهروندان داشته باشد.

وی بیان داشت: علت این است که طرح‌هایی که برای سلامت مردم خطراتی به همراه دارد از جمله دکل‌های مخابراتی را نمی‌توان بدون کار کارشناسی دقیق و صحیح و اصولی در هر نقطه از شهر نصب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: متاسفانه این مهم در برخی موارد به طور دقیقی و اصولی در کرج رعایت نمی‌شود و به همین دلیل تذکرات لازم به شهرداری و دستگاه‌های مرتبط داده شده است.

باغستانی گفت: حتی جلسات مختلفی برگزار و مقرر شد که پیش از جانمایی، نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی، این اقدام در کمیته‌ای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و پس از اخذ نظر افراد کارشناس و در مناطقی که دارای خطرات و آسیب‌های کمتری برای شهروندان است، نصب و راه‌اندازی گردد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه نگاه خوبی به این موضوع در مدیریت شهری کرج حاکم است و تلاش می‌کنیم تا طرح‌های مربوط به ساماندهی این دکل‌ها را اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار