کد خبر: ۳۱۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 18 October 2016


معاون برنامه‌ریزی فرماندار اشتهارد گفت: طرح پروژه انتقال پساب فاضلاب کرج به این شهرستان در سال 96 به اتمام می‌رسد.

محمدصادق کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرستان اشتهارد مانند اکثر نقاط کشور، مربوط به معضل و بحران کم‌آبی و بی‌آبی است.

وی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی در اشتهارد به عنوان گرم‌ترین شهرستان البرز، ما با مشکلات بیشتری نسبت به دیگر مناطق استان برای تأمین آب شرب سالم و همچنین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت روبه‌رو هستیم.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان اشتهارد تصریح کرد: به همین دلیل یکی از طرح‌های اصلی و اولویت‌دار مدیریت ارشد استان البرز و فرمانداری اشتهارد، تأمین آب مورد نیاز شهروندان و فعالان بخش کشاورزی و صنعتی است.

کمالی گفت: به عنوان نمونه کار احداث و اجرای طرح آب‌شرین‌کن در اشتهارد با جدیت و پیگیری ویژه‌ای از سوی مدیریت استان و شهرستان پیگیری می‌شود و با بهره‌مندی از این طرح، بخش مهمی از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از طرح‌های اصلی و اولویت‌داری که در دستور کار داریم، طرح انتقال پساب فاضلاب شهرستان کرج به اشتهارد است که این طرح به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان اشتهارد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طرح فوق چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای انتقال پساب فاضلاب کرج نیاز به احداث خط انتقال به طول بیش از 40 کیلومتر است که در مرحله جاده‌کشی و لوله‌گذاری قرار داریم.

کمالی افزود: تلاش و نظارت ویژه‌ای از سوی فرمانداری برای تسریع در اجرای پروژه فوق اعمال می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام شده، این طرح حداکثر تا پیش از پایان سال 96 به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی اظهار داشت: با تکمیل پروژه انتقال پساب فاضلاب کرج به اشتهارد، دیگر نیاز نیست که از آب شرب برای آبیاری مزارع و باغات کشاورزی و همچنین در بخش صنعت استفاده کنیم و آب تأمین شده از این طریق در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان اشتهارد تصریح کرد: بنابراین با بهره‌برداری از این پروژه، بخش مهمی از نیاز کشاورزان و صنایع ما به آب برطرف می‌شود.

کمالی در پایان گفت: بر این اساس می‌توانیم آبی که امروز برای بخش کشاورزی و صنعت در اشتهارد مصرف می‌کنیم را برای تأمین آب شرب مورد استفاده قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار