کد خبر: ۳۱۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 18 October 2016
به گزارش تابناک یزد، افزون بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در زمینه تکمیل پروژه های عام المنفعه و 477 میلیون  ریال نیز برای تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان نیازمندان در ۶ ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه با اشاره به سهم عمده زکات در فقرزدایی مناطق محروم و  روستایی، به عملکرد ۶ ماهه این نهاد پرداخت و گفت: پرداخت زکات  نقش تأثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی و تحقق فرامین رهبری در این زمینه دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، سید جلال حسینی افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و 77 میلیون ریال زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه پرداخت زکات آثار و برکات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، افزود: افزون بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در زمینه تکمیل پروژه های عام المنفعه و 477 میلیون ریال نیز برای تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان نیازمندان در ۶ ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.

مدیرکمیته امداد شهرستان ابرکوه با تاکید بر ضرورت تلاش مضاعف در جهت جذب زکات در نیمه دوم امسال افزود: طی سال گذشته افزون بر 5 میلیارد و 717 میلیون ریال زکات از سطح شهرستان جمع آوری شده که سهم محرومان از این محل 801 میلیون ریال و سهم پروژه های عام المنفعه حدود پنج میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه افزون بر 144 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده مربوط به زکات فطریه عام و سهم السادات بوده است، خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان از محل زکات جمع آوری شده 240 میلیون ریال برای تامین جهیزیه، 225 میلیون ریال کمک معیشت و 12 میلیون ریال نیز جهت درمان نیازمندان و مددجویان تحت حمایت طی 6 ماهه نخست سال 95 هزینه شد.   

حسینی در رابطه با سایر فعالیت‎های حوزه مشارکت‎های مردمی اذعان کرد : حوزه توسعه مشارکت‎های مردمی این نهاد در بیش از ۴۵ سرفصل کاری مشغول به ارائه خدمات است که جمع‎آوری صدقات، طرح رضوان(کمک به احداث منازل مددجویی)، طرح اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار