مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری ۳ رویداد فرهنگی در حوزه کتابخوانی در استان گفت: آبان ماه امسال بهار کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 17 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،ابراهیم رحیمی زنگنه از برگزاری ۳ رویداد فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه خبر داد.

وی از آبان ماه امسال به عنوان «ماه کتاب» و «بهار کتابخوانی» یاد کرد و افزود: این ۳ رویداد بزرگ حوزه کتاب و کتابخوانی در آبان ماه کلید خواهد خورد به نوعی می توان گفت این ماه بهار اهالی کتاب خواهد بود.

*برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با برنامه های متنوع در استان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رویداد نخست را گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: این هفته  که در همه استان ها با شکوه خاصی برگزار می شود، در استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان های استان با برنامه های ویژه ای همراه خواهد بود.

وی افزود:  از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته می توان به «نقد و بررسی کتاب»، «جشن امضاء  با حضور نویسنده اثر»،   «رونمایی از آثار نو  در حوزه کتاب»، «مسابقه کتابخوانی»، «خرید کتاب از نویسندگان و ناشران» اشاره کرد.

*برگزاری طرح فروش پاییزه کتاب در کتابفروشی ها مطرح استان کرمانشاه

رحیمی زنگنه، رویداد دوم را آغاز «طرح  فروش پاییزه کتاب» در کتابفروشی های مشمول طرح  عنوان کرد و گفت: علاقمندان یار مهربان می توانند از ۲۴ آبان به مدت یک ماه تا ۲۴ آذر با پرداخت ۸۰ هزار تومان برای کتب عمومی یا ۷۵ هزار تومان برای کتب کودک و نوجوان و حداکثر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کتاب خرید کنند که البته مابه التفاوت آنرا وزارت ارشاد به صورت یارانه به کتابفروشی ها پرداخت خواهد کرد.

وی سومین رویداد این ماه را برپایی نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه از ۲۴ آبان آغاز و تا ۲۹ آبان ادامه خواهد داشت.

*برگزاری نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب کرمانشاه با حضور ۴۰۰ ناشر مطرح

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور بیش از ۴۰۰ ناشر مطرح در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه های دائمی کرمانشاه واقع در پارک شاهد برپا می شود خبر داد و افزود:  دوست داران کتاب می توانند کتاب های مورد نیاز خود را با ۳۰ درصد تخفیف از این نمایشگاه تهیه کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب های ناشران مطرح، برنامه های جنبی فراوانی  از جمله نشست های تخصصی، نقد و بررسی کتاب، خوانش داستان های نویسندگان استان، عصر شعر، نشست های فرهنگی و هنری، نمایشگاه آثار هنری هنرمندان استان و نمایش خیابانی برگزار می شود.

رحیمی زنگنه در پایان خاطرنشان کرد:  علی رغم پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، خوشبختانه مردم فهیم و فرهنگ دوست در استان کرمانشاه استقبال بسیار خوبی طی چند سال اخیر از طرح های ترویجی کتاب و کتابخوانی کرده اند. بنابراین  امسال تلاش کردیم در آبان ماه پیوند زیبایی بین ناشر، نویسنده کتابفروشی و کتابخوان برقرار کنیم و با اجرای این برنامه های متنوع رضایت کلی این عزیزان را با هم جلب کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار