کد خبر: ۳۱۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 17 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال به مانند سال‌های گذشته شاهد حضور بازیکنان خارجی است. بازیکنانی که به نظر می‌رسد در مواردی حتی دستمزدهای کمتری از بازیکنان ملی پوش ایرانی دریافت می‌کنند.

 سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال ایران از 28 شهریور آغاز می‌شود و 12 تیم حاضر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همانند دورهای گذشته تیم‌های لیگ برتری ایران برای برطرف کردن نقاط ضعف خود به سراغ بازیکنان خارجی رفته‌اند. برخی از تیم‌ها با بازیکنان مدنظر خود قرار داد امضا کرده‌اند و برخی نیز هنوز منتظرند تا با خارجی‌های مورد نظر به توافق برسند.

البته در این میان تیم‌هایی به مانند پیکان و پارسه تهران هستند که تا به الان تصمیمی برای جذب بازیکن خارجی نداشته‌اند.

در میان نام‌های خارجی که در لیگ سی‌ام والیبال ایران حضور دارند "دراگان تراویسا" پاسور 30 ساله ایتالیایی نامدارتر از بقیه بازیکنان است.

دراگان تراویسا

او از تیم "هالک بانک" ترکیه به شهرداری ارومیه ایران پیوسته است. پدر او "لیوبومیر تراویسا" نیز که سابقه مربیگری تیم ملی صربستان و چندین باشگاه ایتالیایی و باشگاه "الریان قطر" را در کارنامه دارد نیز سرمربیگری شهرداری ارومیه را برعهده گرفته است.

"اولی پکا اویانسیوو" بازیکن 28 ساله فنلاندی نیز دیگر بازیکن خارجی تیم شهرداری ارومیه است. این پشت خط زن فنلاندی هم اکنون عضو تیم ملی این کشور است.

اولی پکا اویانسیوو

تیم بانک سرمایه قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران نیز با "ووین چاچیچ" کاپیتان تیم ملی والیبال مونته‌نگرو قرارداد امضا کرد. او پیش از این در تیم ثامن الحجج خراسان عضویت داشت.

ووین چاچیچ

"لوکاژ توماژ ژیگادلو" 37 ساله نیز قرار داد همکاری خود را با بانک سرمایه ادامه می‌دهد.  او سال 2015 به بانک سرمایه پیوست.  

لوکاژ توماژ ژیگادلو

او افتخارات متعددی را با تیم ملی لهستان به دست آورده است هرچند در سال‌های اخیر مصدوم بود اما به تیم ملی کشورش دعوت می‌شد. ژیگادلو دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی است.

"والنتین براتوئف" بلغارستانی نیز که دوران مصدومیت خود را می‌گذراند جزو بازیکنانی است که احتمال آن وجود دارد در فصل آینده همراه تیم شهرداری تبریز باشد. "دیرک وستفال" آلمانی و "بارانک" چکی از دیگر بازیکنانی هستند که زمزمه پیوستنشان به تیم تبریزی شنیده می‌شود.

"میلان راشیچ" نیز که سال 2015 عضو تیم ثامن الحجج خراسان بود به تیم شهرداری تبریز پیوست.

میلان راشیچ

"ایوان گئورگیف استانف" پاسور بلغارستانی نیز بازیکن خارجی تیم سایپا است.

"سیمو دابوویچ" پاسور و "میلوش چولافیچ" پشت خط زن، هردو از مونته نگرو بازیکنان خارجی تیم تازه لیگ برتری شده عمران ساری هستند.

"نیکو فرریس" پاسور 34 ساله هلندی نیز در تیم کاله مازندران حاضر است.

نیکو فرریس

"جورج کانسراچی" که سابقه دستیاری ولاسکور را هم دارد به عنوان مربی در تیم متین ورامین حاضر است.

حضور بلغاری‌ها در والیبال ایران با حضور "دوبرومیر دیمیتروف" پاسور در تیم اردکان یزد تکمیل شد.

دوبرومیر دیمیتروف

"اسماعیل مولی" هم به تیم شهرداری اراک پیوسته است. این تیم به دنبال یک پشت خط زن بلغارستانی ست.

بازیکنانی از کوبا، ویتنام و مونته نگرو نیز مورد توجه باشگاه هاوش گنبد هستند.

برخی از تیم ها که توانایی خرید بازیکنان ملی پوش ایران را ندارند مجبور هستند از والیبالیست های خارجی استفاده کنند. حضور این بازیکنان می‌تواند به بالا رفتن رقابت میان بازیکنان ایرانی و خارجی نیز بیانجامد.

به غیر از این بازیکنان خارجی که حضورشان در لیگ ایران قطعی شده تا آغاز لیگ این احتمال وجود دارد که والیبالیست های دیگری نیز به لیگ ایران بیایند.

برخی از تیم ها نیز در نظر دارند به برای مرحله پلی‌آف و یا دور برگشت از بازیکنان خارجی کمک بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار